Folie kas beslagen

In deze rubriek vindt je meer informatie over moestuinieren onder glas (tuinkas of serre, koude bak of plastic).
Waaslander
Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)
Woonplaats / locatie: Oost-vlaamderen

Re: Folie kas beslagen

Berichtdoor Waaslander » Zo 29 Apr 2018, 11:16

Erny schreef:Ik zie op je foto toch wel erg veel water aan de oppervlakte. Ik betwijfel dan ook of een druppelslang de aangewezen manier is om in deze kas je planten te bewateren.
Al dat water gaat weer condens worden.

Misschien eens een testje doen met meer gerichte diepere bewatering? Kijken of je dan na een tijdje minder condens hebt?

Ik gebruik deze darm ook maar dan in een glazen serre (voor ket eerste jaar) . Op de tegels zie ik 2 plaatsen dat het nat ligt .
Ik vermoed dat dit door een straaltje is dat veel verder spuit . Deze straaltjes kunnen dan ook op de tomaten planten spuiten wat niet aan te raden is buiten deze 2 plaatsen nog op meerdere plaatsen . Oplossing is eigenlijk de darm waar deze ligt een 5 cm ingraven .Als je planten dan wilt watergeven kraan open tot dat je plaats van de darm begint te zien liggen doordat daar grond vochtiger is .

Samkloeth
Woonplaats / locatie: Utrecht

Re: Folie kas beslagen

Berichtdoor Samkloeth » Zo 29 Apr 2018, 11:22

Ja had ik inderdaad last van thanks voor de tip

Terug naar “Tuinkassen”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.