Kas folie te warm

In deze rubriek vindt je meer informatie over moestuinieren onder glas (tuinkas of serre, koude bak of plastic).
Ciska
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Friesland

Re: Kas folie te warm

Berichtdoor Ciska » Di 08 Mei 2018, 09:07

Werkt het :D ?

Gisteren 60 graden mijn glazen kas gemeten, meteen gekalkt met “Temperzon” en dat scheelde al de helft....was toen 33 graden in mijn kas. Dus als het werkt... :thumbup:

oscardevos
Woonplaats / locatie: Bennekom

Berichtdoor oscardevos » Di 08 Mei 2018, 15:23

Ik heb mijn kas aan de buitenzijde deels (raampje moet open kunnen blijven gaan) overspannen met schaduwdoek, aan de binnenzijde deels behangen met vliesdoek. Dat zorgt voor minder lang directe zonnestraling op de plant en de temperatuur in de kas wordt niet hoger dan 38 graden.
Het voordeel t.o.v. temperzon (werkt natuurlijk ook prima) is dat je schaduw/vliesdoek makkelijk kan verwijderen bij bewolkte perioden. Met temperzon wordt het binnen in de kas dan al snel een beetje herfstig (weinig licht).

Bit
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (208)
Woonplaats / locatie: Rotterdam, tuin 1+2: Krimpenerwaard, tuin 3 : N-Frankrijk

Berichtdoor Bit » Di 08 Mei 2018, 19:09

Is ook weer niet altijd waar he ? Is er een periode met bv ook regen, wordt de temperzon ( ik smeer dun ) bij mij doorzichtig, om bij mooi weer weer wit te worden.
Maar inderdaad, ik scherm ook, en dat bevalt mij ook prima, en is minder werk.

donaldk
Woonplaats / locatie: Nederland

Berichtdoor donaldk » Ma 14 Mei 2018, 12:26

Over schermen gesproken. Ik reed langs een mobiel reclame bord voor de ÖverStåpWeken. Schermdoek actie van Svensson

Afbeelding

Samkloeth
Woonplaats / locatie: Utrecht

Berichtdoor Samkloeth » Ma 14 Mei 2018, 12:29

1 hectaren is wel een beetje veel

donaldk
Woonplaats / locatie: Nederland

Berichtdoor donaldk » Ma 14 Mei 2018, 12:49

Als je zo'n bord ziet misschien eens 't erf oplopen en vragen of ze nog een stukkie hebben liggen in de container, wat eruit gerost is. Zit vast nog een paar meter niet verteert doek tussen.

Terug naar “Tuinkassen”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.