CHECK!! Mellie’s 1e mtfd easter edition 2019

Mellie
Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)
Woonplaats / locatie: N Holland

Re: Mellie’s 1e mtfd easter edition 2019

Berichtdoor Mellie » Ma 25 Mar 2019, 17:35

Volgend jaar als ik zaadjes ervan heb, krijg je van Ellen nog zaden.
Daslook heb ik zoveel joh, ik steek wel een pol voor je uit. Medium of large roep maar.

Aloe Vera gebruik je blijkbaar de niet stekelige voor consumptie en beauty (aldus Appelvrouw, ik had geen idee)
Zal daar ook een stekje van maken.

Ik zou graag een rode pioenroos willen. Vind dat een van de mooiste bloemen die er is. Nu al in mijn nopjes met alles!
Jij hebt te veel bloemen Cupcakeje. Zo veel keuzes die geeft! Ik vind van dahlia’s eigenlijk alleen gevulde dahlia’s en die pomponnetjes leuk. Jij hebt zo veel dat ik door de bomen het bos gewoon niet zie. Verras me anders gewoon zou ik zeggen!

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (249)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Ma 25 Mar 2019, 22:11

Mellie zo je denk Je een zaadje Ashwaganda voor mij kunnen reserveren?
Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Cupcakeje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Ma 25 Mar 2019, 22:47

Mellie schreef:Volgend jaar als ik zaadjes ervan heb, krijg je van Ellen nog zaden.

Je bent een topper :thumbup:

Daslook heb ik zoveel joh, ik steek wel een pol voor je uit. Medium of large roep maar.

Ow mag ik dan zo brutaal om een grote vragen. Dan verdeel ik die klomp mooi over de tuin bij huis en de volkstuin.

Blijkbaar de niet stekelige voor consumptie en beauty (aldus Appelvrouw, ik had geen idee)
Zal daar ook een stekje van maken.

Ik vertrouw appelvrouw op haar woord dus graag :thumbup:

Ik zou graag een rode pioenroos willen. Vind dat een van de mooiste bloemen die er is. Nu al in mijn nopjes met alles!

Ik ga een rode jouw naam geven!

Jij hebt te veel bloemen Cupcakeje. Zo veel keuzes die geeft! Ik vind van dahlia’s eigenlijk alleen gevulde dahlia’s en die pomponnetjes leuk. Jij hebt zo veel dat ik door de bomen het bos gewoon niet zie. Verras me anders gewoon zou ik zeggen!

Ik zal een mooie dahlia nog extra voor je uitkiezen. Welke kleuren vind je mooi in de tuin ? Rood dus :lol: maar misschien nog andere kleuren ?

Mellie

Berichtdoor Mellie » Di 26 Mar 2019, 06:50

appelvrouw schreef:Mellie zo je denk Je een zaadje Ashwaganda voor mij kunnen reserveren?

O tuurlijk joh.

Mellie

Berichtdoor Mellie » Di 26 Mar 2019, 16:18

@Cupecakeje
Liefff!
Dubbele kleuren word ik altijd blij van. Heb je dat nog in jouw giga assortiment? Paarse tinten en zalm kleurigen vond ik altijd heel mooi. Ik ben geen fan van geel, maar in mijn oude tuin had ik een prachtige gele met oranje vlammen. Dus zelfs een niet favo kleur kan goed uitvallen.

Cupcakeje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Di 26 Mar 2019, 19:22

Ik heb wel een paar dubbel kleurige en een zalm.kleur dus zal eens kijken Welke je al hebt uitgekozen en dan vul ik aan :D

Tanja65
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Gelderland

Berichtdoor Tanja65 » Wo 27 Mar 2019, 10:11

Tanja65 schreef:Oh Mellie ik word helemaal hebberig van jouw lijstje (*shame*). Maar ik ben toch zo brutaal. Zou je voor mij de fingerlime zaailing apart willen houden, het lijkt me supertof om dat een keer te proberen. Ik ben ook wel in voor een polletje daslook en een zaailing zwitserse munt als het mag.

Ik kan jou evt. Olifantenknoflook aanbieden waarvan ik eerlijk gezegd niet zeker weet of ie te redden is. Ik heb deze op de najaars MTFD als pol gekregen en gewoon zo in de grond gezet omdat ik door mijn ziekte er even geen aandacht voor had. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen kon het niet goed groeien uiteraard. Ik ben nu de pol aan het ontwarren en opsplitsen, een en al wortel, ik weet niet wat er wel of niet overleeft. Maar grote bollen worden het dit jaar sowieso niet meer. Ik zou zeggen gewoon planten, laten staan en er het beste van hopen, als je dat wilt uitproberen heb ik wel wat zaailingen voor je. Ik kan okk voor de schooltuin nog wel wat zaadjes verzamelen of zaailingen maken; kruiden, zuring, peultjes? Ik zou geen doperwten laten groeien, dan eten ze er allemaar 1 na het doppen, peultjes of sugarsnaps zijn denk ik geschikter, vaak ook eerder opbrengst. Ik neem waarschijnlijk ook nog wel zaailingen paprika mee naar de stekjestafel maar ik kan er eentje alvast apart houden?

ps ook mijn lijstje groeit nog steeds, wellicht staat er nog iets voor je op?

Had je deze gezien Mellie? De olifantenknoflook (betere) werd je inmiddels aangeboden door Ciska dus dat lijkt me handiger. Blijft dat ik best wat wil verzamelen voor de schooltuin?
* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Mellie

Berichtdoor Mellie » Wo 27 Mar 2019, 11:34

@Appelvrouw ik heb 5 zaden ashwagandha voor je apart gezet! Het plusminus 25 zaden zakje was veel meer, dus genoeg om iemand anders ook nog blij mee te maken.

Mellie

Berichtdoor Mellie » Wo 27 Mar 2019, 11:37

Tanja65 schreef:
Tanja65 schreef:Oh Mellie ik word helemaal hebberig van jouw lijstje (*shame*). Maar ik ben toch zo brutaal. Zou je voor mij de fingerlime zaailing apart willen houden, het lijkt me supertof om dat een keer te proberen. Ik ben ook wel in voor een polletje daslook en een zaailing zwitserse munt als het mag.

Ik kan jou evt. Olifantenknoflook aanbieden waarvan ik eerlijk gezegd niet zeker weet of ie te redden is. Ik heb deze op de najaars MTFD als pol gekregen en gewoon zo in de grond gezet omdat ik door mijn ziekte er even geen aandacht voor had. Dat had ik beter niet kunnen doen, want toen kon het niet goed groeien uiteraard. Ik ben nu de pol aan het ontwarren en opsplitsen, een en al wortel, ik weet niet wat er wel of niet overleeft. Maar grote bollen worden het dit jaar sowieso niet meer. Ik zou zeggen gewoon planten, laten staan en er het beste van hopen, als je dat wilt uitproberen heb ik wel wat zaailingen voor je. Ik kan okk voor de schooltuin nog wel wat zaadjes verzamelen of zaailingen maken; kruiden, zuring, peultjes? Ik zou geen doperwten laten groeien, dan eten ze er allemaar 1 na het doppen, peultjes of sugarsnaps zijn denk ik geschikter, vaak ook eerder opbrengst. Ik neem waarschijnlijk ook nog wel zaailingen paprika mee naar de stekjestafel maar ik kan er eentje alvast apart houden?

ps ook mijn lijstje groeit nog steeds, wellicht staat er nog iets voor je op?

Had je deze gezien Mellie? De olifantenknoflook (betere) werd je inmiddels aangeboden door Ciska dus dat lijkt me handiger. Blijft dat ik best wat wil verzamelen voor de schooltuin?

Ow goed dat je het zegt. Dat heb ik helemaal gemist! Mijn fingerlime heb ik er momenteel nog maar 1 van... 1 staat op sterven na dood en de andere 2 hebben al het loodje gelegd. Ik weet niet of de laatste 2 het überhaupt gaan redden en die wil ik zelf houden. Sorry! Ik heb nog wel 2 vruchten. Ik ga er binnenkort eentje slachten. Met een beetje mazzel zit die ook vol pitten. Dan zal ik ze opnieuw zaaien. Deze lichting beschouw ik als mislukt...

Voor de schooltuin dingen is helemaal top! Ik denk dat ik gewoon alles meeneem wat overblijft :mrgreen:

Mellie

Berichtdoor Mellie » Vr 29 Mar 2019, 01:00

Iemand toevallig nog aardbeienplanten ‘over’?

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.