Charly's lijstje MTFD Apr 2019

Tanja65
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Gelderland

Re: Charly's lijstje MTFD Apr 2019

Berichtdoor Tanja65 » Vr 22 Mar 2019, 23:43

Super Charly, leuk een ander ras te proberen. Staan op mijn lijstje nog dingen die jij wilt? Ik heb eventueel ook nog wel wat bonen, die staan er niet op maar ik heb bv. Nog stok snijbonen en stok spekbonen (niet zo heel veel meer van die), heb ook nog stamslabonen,
* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Mellie
Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)
Woonplaats / locatie: N Holland

Berichtdoor Mellie » Do 28 Mar 2019, 07:41

Oeh Charly mocht je straks niet weten wat je met al je liters geitenmelk aanmoet...! Ik zou heel graag wat liters van je over willen nemen. Als je niks ruilbaars ziet, wil ik er ook best voor betalen. 15/20 liter. Of wat je kwijt wil, als dat te veel is.

Tanja65
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Gelderland

Berichtdoor Tanja65 » Vr 29 Mar 2019, 15:55

Hoi Charly, ik zag in een ouder topic dar je bloedzuring in de tuin hebt, zijn er per ongeluk nog een paar zaailingen naast opgekomen? Zo ja, dan heb ik ook daar veel belangstelling voor.

Ps struin mijn lijstje eens door, ik geef graag iets terug. Het lijstje blijft trouwens groeien :D
* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Charly
Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)
Woonplaats / locatie: VOORHOUT

Berichtdoor Charly » Ma 01 Apr 2019, 15:36

He ik loop achter!
@Mel, Vooralsnog niet echt melkplas hoor :lol: Raar maar waar, maar krijg het nog aardig weggewerkt. In pannenkoeken, kaas, yoghurt en dulce de leche (https://www.jamieoliver.com/features/ho ... -de-leche/)
Ik wil voor de mtfd nog wel wat kaasjes gaan maken. Voor op de proeftafel, om te ruilen of mss te verkopen. Peins ik nog over :think:
Oh en ik neem wel iets van melk mee, maar in Zelhem heb ik daar toevallig al een adresje voor :lol:
Ik denk echter dat ik over een maand of twee à drie wel es wat kwijt kan. Zullen we dan even kijken?

Ah en @Tanja: ja heb ik voor je. Ik graaf een polletje voor je uit :thumbup:
wees bevriend met kleine dingen

Charly

Berichtdoor Charly » Ma 01 Apr 2019, 15:47

Ah ik vergeet Claudy:
Seven hills, check!
Aardpeer: fijn :)
En de yacon krijg ik geloof ik via Joriek nu.
Dus die hoefnie.

Groetjes hoor

Cupcakeje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Ma 01 Apr 2019, 20:16

Hoeveel van die aardpeer met gele bloemen en witte wortels wilde je hebben ? Ik heb vandaag alles uitgegraven en denk dat ik zeker drie kilo heb liggen. Heb naast jou nog 2 mensen aardpeer beloofd. Maar denk niet dat iedereen een kilo wilt :lol: dus je kan zeggen hoeveel je wilt. :D

En ik vroeg mij af, heb jij al ijs gemaakt van de geitenmelk ? Ik vraag mij af of het dan nog een geitige smaak heeft :D

Charly

Berichtdoor Charly » Ma 01 Apr 2019, 23:07

Ach ik kan hier best wat aardpeer kwijt, dus van een kilo word ik zeker al blij!
Als er nog wat in de weg ligt, gooi her er vooral bij. Maar ontzeg jezelf of iemand anders er nix voor hoor.

Geitenijs? Ja zeg. Leuk idee. Zal het es googelen. Komt vast een leuk recept boven.

Edit: dees leek me aardig om es te proberen! Deze week geen tijd vrees ik. Hoop van t weekeinde ofzo!

https://youtu.be/yaoWF3Bxy7U

Tnx voor de tip :)

Cupcakeje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (22)
Woonplaats / locatie: siebengewald, Nederland

Berichtdoor Cupcakeje » Di 02 Apr 2019, 08:25

Ik zal niemand te.kort doen :thumbup: hier gaat alles eruit dat ik het niet lekker vind
Jammer hoor want er komt zo veel vanaf... Als ik dat nu eens zou lusten wordt je in 1 klap een heel stuk meer zelfvoorzienend. :lol:

Dat ijs ziet er inderdaad goed uit. Ik kwam ook een hoop recepten regen op pinterest. Toen ik recepten voor geitenvlees zocht. Vandaar dat ik mij afvroeg of je dat al geprobeerd had :lol:

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (239)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Di 02 Apr 2019, 16:38

Charly Lie heeft hard gewerkt vanmiddag. Eerst heeft hij de steen gebroken waar de walnoot doorheen groeide en toen met een scheppie kalm aan de aarde rond de flinke wortel weggehaald. De wortel kwam er niet helemaal uit. Meteen opgepot in een grote pot.AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Enne sorry, ik wil wel graag zon grote vierkante pot terug als je hebt, die gebruik ik altijd voor mijn pepers en ik heb er maar vier. Ik moest deze pot wel nemen want de wortels staan er diagonaal in, ging precies!
Laatst gewijzigd door appelvrouw op Di 02 Apr 2019, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Mellie
Moestuin Seizoen: Bekijk update (10)
Woonplaats / locatie: N Holland

Berichtdoor Mellie » Di 02 Apr 2019, 17:10

Ok kijk maar wanneer die melkplas te groot wordt ;-)

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.