Tropisch fruit in Nederland

Plaats hier je vragen, tips en berichten over fruit en noten
Elmigo
Moestuin Seizoen: Bekijk update (7)
Woonplaats / locatie: Almere

Re: Tropisch fruit in Nederland

Berichtdoor Elmigo » Za 16 Jun 2018, 09:50

Bedankt Bit, heb meteen de link opgeslagen voor later!

Heeft iemand zich inmiddels al eens gewaagd aan Lychees? Dat schijnt ook ontzettend moeilijk te zijn omdat deze in subtropisch/tropisch gebied leeft, maar ook omdat (las ik in dit topic) de Lychee dus blijkbaar een enorme waterbehoefte heeft? Ik ben wel erg benieuwd dus ik zou het graag een keer proberen met wat meer kweekervaring. Hier ook nog wat informatie over het kweken van Lychee gevonden op dit forum. Is er iemand die het toch is gelukt, ookal heeft het geen vruchten opgeleverd?
Wie zaait zal oogsten!

G. Gerardsen
Woonplaats / locatie: Zuid-Holland

Berichtdoor G. Gerardsen » Za 16 Jun 2018, 13:47

Elmigo schreef:Ook bijzonder! Is dit het eerste jaar voor ze?

Ja, ik heb ze een tijd geleden als kleine plant gekocht. Ik hoop dat ze nog harder gaan groeien. De zomer is natuurlijk wel kort in Nederland.
Laatst gewijzigd door G. Gerardsen op Za 16 Jun 2018, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

G. Gerardsen

Berichtdoor G. Gerardsen » Za 16 Jun 2018, 14:07

Ik heb vorig jaar tamarillo opgekweekt uit zaad. Deze groeit in het tweede jaar wel hard. Daarnaast heb ik dit jaar voor het eerst lulo staan.

Elmigo
Moestuin Seizoen: Bekijk update (7)
Woonplaats / locatie: Almere

Berichtdoor Elmigo » Za 16 Jun 2018, 15:43

Lulo... Is dat nou het zelfde als, of familie van de Kaki? Het lijkt er in ieder geval heel erg op als ik op foto's zoek.
Wie zaait zal oogsten!

G. Gerardsen

Berichtdoor G. Gerardsen » Za 16 Jun 2018, 20:03

Lulo is een nachtschade en daarmee familie van aardappel, tomaat en tamarillo. Het is een kruidachtige plant. Er zijn varianten met en zonder stekels. Ik heb de variant zonder stekels.

Terug naar “Fruit en noten”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.