Varkens

Alles over het houden van nutsdieren, zoals kippen, varkens en geiten.
tuinLB
Woonplaats / locatie: NB

Re: Varkens

Berichtdoor tuinLB » Ma 07 Jan 2019, 12:35

Dat is inderdaad Sjors

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (239)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Ma 07 Jan 2019, 12:48

Is Sjors een bekende? Hij heeft inderdaad een wat andere kop ja. Geen echte Kunekune lijkt mij. Maar er zal dan ook geen stamboom bij zitten enzo? Hij weet zeker wat de bedoeling is ja!

Charly
Moestuin Seizoen: Bekijk update (8)
Woonplaats / locatie: VOORHOUT

Berichtdoor Charly » Ma 07 Jan 2019, 12:57

Oh grappig hoe dat weer zo samen komt. Dat was toch de beer die jij wellicht op t oog had Nas?
wees bevriend met kleine dingen

Nasuada
Moestuin Seizoen: Bekijk update (9)
Woonplaats / locatie: Overijssel

Berichtdoor Nasuada » Wo 09 Jan 2019, 19:01

Ja Sjors stond te koop en heb even overwogen om eerst bij mijn zoon kune te laten dekken daarna bij ons en daarna bij Charly.
Maar Charly slaat dit jaar over en er zat geen UBN nummer bij dus ik zag er vanaf maar hij heeft november en december bij mijn zoon gestaan en die krijgt als goed is er biggies van.
Arm beestje kwam wel broodmager aan.Afbeelding
En is na kerst weer teruggegaan ( een heel stuk ronder :-).
Toevallig is echt een lief beest maar idd volgens mij een mengelmoes.
Succes met de biggies en ik hou je op de hoogte.

tuinLB

Berichtdoor tuinLB » Wo 09 Jan 2019, 19:35

Top, ik hoor (en zie) graag wat bij jouw zoon het resultaat van Sjors is.

Sjors is inderdaad niet helemaal op gewicht. Zeker in vergelijking met de 2 ronde kune dames hier.

Kopen heb ik inderdaad ook over gedacht maar geen UBN is inderdaad niet zo handig. Nu is hij voor 4 tot 6 weken hier.

Wat voor een mengelmoesje het is ben ik nog niet helemaal uit. Ik vermoed dat er een klein ras ingefokt is want hij is nauwelijks groter dan mijn 2 dames en die zijn ook al niet overdreven groot voor kune kunes.

Jorieke123
Moderator

Berichtdoor Jorieke123 » Wo 09 Jan 2019, 19:52

Als je fokberen (of wat voor een varken dan ook...) van A naar B vervoert moet je dat ook melden, en moet hij een oormerk hebben en zijn houder een UBN :ugeek:

tuinLB

Berichtdoor tuinLB » Wo 09 Jan 2019, 22:08

Klopt helemaal Jorieke, maar we doen allemaal weleens iets niet helemaal volgens de regels.

De regels betreffende I&R van dieren zijn mij maar al te goed bekend. Heb er bij mijn vorige baan veel mee gewerkt.

De reden dat ik er nu toch voor gekozen heb een beer zonder ubn te gebruiken was voor mij puur praktisch. Ik zocht een kleine beer die nu beschikbaar was en die niet te duur was. Ik had het ook liever met ubn gedaan. Beide alternatieven die ik had voor beren waren 4 tot 5x zo duur en in deze periode niet beschikbaar.

Jorieke123
Moderator

Berichtdoor Jorieke123 » Do 10 Jan 2019, 14:58

Dat doen we zeker allemaal, we schrijven er alleen niet allemaal over op een forum ;) Vandaar dat ik maar even post hoe het wel hoort :angel:

Wij hebben weer een paar kuub aardappels gekregen. Ze stinken een beetje, maar Veldvarkens houden wel van een beetje extra aroma aan hun aardappels ;)

Afbeelding

Terug naar “Nutsdieren”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.