virus op pc

Moestuinforum.nl organiseert regelmatig prijsvragen voor de geregistreerde gebruikers van dit forum. Tevens ruimte voor vragen, opmerkingen en suggesties voor het moestuin forum.
reina
Moestuin Seizoen: Bekijk update (6)
Woonplaats / locatie: Diemen

virus op pc

Berichtdoor reina » Di 07 Nov 2017, 20:09

ik weet niet waar ik dit bericht kwijt moet, maar als ik het forum benader dan geeft mijn virusscanner aan dat er malware op de achtergrond actief is. Afbeelding

geen idee of dit betekent dat iedereen zijn pc moet gaan onderzoeken. Ik wil dit toch maar wel even laten weten

Jorg
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (24)
Woonplaats / locatie: Zeeland

Re: virus op pc

Berichtdoor Jorg » Di 07 Nov 2017, 20:14

Hallo Reina,

Bedankt voor je bericht. Weet je toevallig ook om welke pagina het gaat? Ik ga zo ook even mijn laptop er bij pakken, daar draait ook Malwarebytes als scanner op en daar zou ik hetzelfde te zien moeten krijgen.

AshaiRey
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Brabant

Berichtdoor AshaiRey » Di 07 Nov 2017, 20:20

Hier ook dezelfde melding van Avast virus scanner op het moment dat ik naar moestuinforum.nl ga
Groetjes,
Bram

Jorg
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (24)
Woonplaats / locatie: Zeeland

Berichtdoor Jorg » Di 07 Nov 2017, 21:04

Oorzaak gevonden: in het Cookie Policy Script (staat op een externe website) zat de fout. Verwijzing naar het script vervangen.

Bedankt voor het melden!

mkleinman
Moestuin Seizoen: Bekijk update (73)
Woonplaats / locatie: Lelystad

Berichtdoor mkleinman » Za 10 Feb 2018, 17:17

Voor iedereen de tip om Ublock Origin te gebruiken. Dat scheelt je punt 1 laadtijd en ten tweede blokkeert het ook een hele partij ongewenste websites. Nu valt moestuinforum 100% mee qua extern scripts die worden geladen maar er zijn sites waar contact wordt gemaakt met tot 60! verschillende domeinen.

Ik heb de melding van mijn virusscanner niet gehad op moestuinforum.nl, ik vermoed omdat ik met ublock een hoop externe content blokkeer
Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.

Terug naar “Prijsvragen en Forumvragen”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.