Weer thuis en onderweg

jootje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (60)
Woonplaats / locatie: soest

Re: Weer thuis en onderweg

Berichtdoor jootje » Ma 08 Okt 2018, 10:13

Ook ik heb het gisteren weer erg naar mijn zin gehad.
Dankzij Willeke en Nico....als ik niet had mee kunnen rijden met hun , dan was ik er niet bij geweest!
Heerlijke kweeperen van Jet, knolselderij van Henk en noten van meerdere mensen mochten mee naar huis met mij.
Ook een berg salie, bosje tijm, en zaden belanden in mijn kratje.
En een leuke boek geruild.
Erg lekkere dingen gegeten, gezellig gekletst enz.
Iedereen bedankt. Tot het voorjaar!
Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (235)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Ma 08 Okt 2018, 14:08

Jet, ik heb even geteld en dit was de 14e editie. Begonnen in 2011, daar kan ik geen topics van terugvinden trouwens. En in 2013 voor het eerst een 2e najaarseditie.

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (232)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Ma 08 Okt 2018, 19:06

Het derde lustrum dus aankomende lente! Dat wordt een speciale editie :mrgreen:

Ik ben zo`n beetje de hele dag bezig met uitpakken, normaal al gedeeltelijk als ik uit Nederland kom, je moest eens weten hoeveel er heen en weer gesjouwd wordt tussen Kleindorp en t Gooi ;)
Nu dus extra veel. Lang niet alles gedaan, uitgepakt of opgeruimd, maar iig de eendenpoep in het kippenhok met de kippenpoep gemengd, de mais voor de kippen in de emmer, de zaadjes liggen allen uitgespreid op tafel om van te genieten. Dank je wel voor alle zadengevers, ik ben er enorm blij mee, sommige mocht ik niet betalen, ook heel aardig :mrgreen: Het vlees is goed bevroren aangekomen en de eerste rookworst ga ik zo ff pakken..zo uit de pakjes in plakjes :thumbup: :D kan het gemakkelijker en lekkerder.
De walnoten( Nas waren die van dit of van vorig jaar?) in een korfje gedaan, de gele boontjes gekookt, van wie waren die ( Angela?) en welke soort? Heerlijke smaak :thumbup:
De paprika op een boterham, en o ja die boterhammen gegeten, Charly lekker brood, maar een beetje droog net zoals mijn eigen brood. Wat zou dat toch zijn. De kaas- en walnootboterhammen van de bakker heeft Lie voor het ontbijt gehad. Heerlijk. De broden voor de kippen liggen in plakjes te drogen. De twee meegenomen brownies waren ook heerlijk, als toetje gegeten. Dank ook aan de maaltijd van Jim..bij thuiskomst gegeten eigenlijk was het meer een souper zo laat. Maar heerlijk, gewoon zachtjes in de koekenpan opgewarmd.
Nog een tijdschrift meegenomen van de tafel en met plezier gezien dat alle kweeperen en mispels een plekje hebben gevonden.
Zaadjes van de tafel heb ik ook, peper en toch maar Nw Zeelandse spinazie omdat ik er niet op vertrouw dat ze volgend jaar weer opkomen..sorry Cis ;) Lie is onze vriend het brave hendrik plantje brengen en ik moet ook nog doorgeven dat de pepers en haskaps in Frankrijk zijn.
Allerlei kruidenmixen vinden morgen vast een weg in mijn kruidenla, inspirerend :clap:
Kleding zit nog in de tas, aardappels moeten nog in een kratje enz. Ik ben nog vast veel vergeten op te noemen.Ik heb zoveel leuke dingen verzameld met het ruilen en gisteren, dat geeft heel veel plezier in het denken over het volgende seizoen.

O nog even de proeverij noemen, die was leuk. Heerlijk druivensap Angela, En PG ik reken op recepten van de loempiasaus. Zelf ben ik vergeten de sinaasappelwijn op de tafel te zetten, ik wilde hem koel serveren. Nu moet Jorieke hem helemaal voor ons leegproeven :P

Dank jullie wel voor alles dat jullie allemaal met ons hebben willen delen en J en J zeer! bedankt voor het gezellige samenzijn, eten en slapen, heerlijk om weer even zo op jullie als maar mooier wordende plekje te zijn.

O enne Ciska, die knoflook is een roze uit NOF..de favoriet van de Noord-Franse kweker Caillot..misschien kan je nog wat teentjes kwijt in je tuin?

Image
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Ciska
Moestuin Seizoen: Bekijk update (2)
Woonplaats / locatie: Friesland

Berichtdoor Ciska » Ma 08 Okt 2018, 21:32

Jah, :D knof al gevonden gaat morgen de grond in.....ben super blij met al dat lekkers.....nogmaals iedereen bedankt :thumbup:

Ik wil wedden dat je volgend jaar mei/juni allerlei klein NZ spul tegenkomt.. :mrgreen:
Maar goed aan de andere kant, kun je nooit genoeg spinazie hebben.

A.M.
Woonplaats / locatie: Nederland

Berichtdoor A.M. » Ma 08 Okt 2018, 22:53

Ik ben maar heel kort even langs geweest, ik hoop volgend jaar langer aanwezig te zijn en met wat mensen kennis te maken! Voordat ik weg wilde gaan kreeg ik nog een Japanse wijnbes, Chinese bieslook en gele framboos in de handen gedrukt. Sorry ik ben de naam kwijt van degene die het was maar heel erg bedankt!!! Ze hebben allemaal een mooi (tijdelijk) plekje gekregen in de tuin. Ik hoop bij de volgende editie iets meer mee te brengen.

Image

Afbeelding

Image

Jorg
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (24)
Woonplaats / locatie: Zeeland

Berichtdoor Jorg » Di 09 Okt 2018, 16:54

Jorieke123 schreef:Jet, ik heb even geteld en dit was de 14e editie. Begonnen in 2011, daar kan ik geen topics van terugvinden trouwens. En in 2013 voor het eerst een 2e najaarseditie.
Ergens, verstopt tussen de huiskamer en babbeltuin topic staan die topics. bijv. hoe-was-de-moestuindag-2011-t2264.html

Wortel
Moestuin Seizoen: Bekijk update (50)
Woonplaats / locatie: Driebergen

Berichtdoor Wortel » Di 09 Okt 2018, 17:10

Iedereen nog hartstikke bedankt voor de leuke en de werom gezellige dag!!! Tot de volgende editie! :mrgreen:

Kruidenvrouwtje
Moestuin Seizoen: Bekijk update (27)
Woonplaats / locatie: Dordrecht

Berichtdoor Kruidenvrouwtje » Di 09 Okt 2018, 17:36

:lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groepsfoto van de MTFD bezoekers :lol: :lol: :lol:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kruidenvrouwtje op Di 09 Okt 2018, 17:54, 2 keer totaal gewijzigd.
You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Jorieke123
Moderator
Moestuin Seizoen: Bekijk update (235)
Woonplaats / locatie: zelhem

Berichtdoor Jorieke123 » Di 09 Okt 2018, 17:50

:thumbup: :lol:

Erg tof dat Jim vanavond voor ons gekookt heeft trouwens. Ik moest nog van alles doen buiten maar had al wel even de oven aan gezet en daar staat het nu op te warmen. Jummmmmm.

appelvrouw
Moestuin Seizoen: Bekijk update (232)
Woonplaats / locatie: NO Frankrijk

Berichtdoor appelvrouw » Di 09 Okt 2018, 18:02

Haha, vooral de groepsfoto erg leuk, ik herken mezelf natuurlijk meteen, ik kijk altijd net de verkeerde kant op :shock: !
Lekker Jorieke, opgewarmd bijna nog lekkerder. Dat doet me denken aan een receptentopic..enne Jim, ga je je geheim van de heerlijke pastei dan prijsgeven? En de oranjekoek? En de wraps? en de salade? en de enz...
Ons voorhuisje ( 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Terug naar “Moestuinforum dag”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.