Winterharde theestruik, Camellia

Plaats hier je vragen, tips en berichten over kruiden
Fruitige Esther
Woonplaats / locatie: Beemte Broekland

Winterharde theestruik, Camellia

Berichtdoor Fruitige Esther » Do 15 Nov 2018, 19:09

Jaaa, ze zijn er nu voor NL ! Camellia sinensis tea by me. :P :clap:

Sinds kort is er door middel van kruisen/veredelen een echt goed ras gevonden die het prima in ons klimaat kan doen!
Echt geweldig leuk! Er is al een teler die puur en alleen bio- groene thee gaat produceren.
Ze hebben in China en Japan kennis vergaard om echte goede groene, witte en zwarte thee te maken van deze planten.
En het schijnt te lukken! Ik ben erg benieuwd, we gaan maar eens een zakje van ze kopen om te proberen.
De planten worden nu ook verkocht zodat een ieder die het leuk vind zelf ook groene thee kan maken voor eigen gebruik. :thumbup:

In het voedselbos wat we gaan aanleggen gaan we op een windluwe plek een rijtje zetten!
We hebben er ook al een blog over gemaakt. https://www.eetbaargoed.nl/winterharde- ... tea-by-me/ :roll:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Beheerder van de 'snoepwinkel ' www.eetbaargoed.nl voor de fruitstruikfreak
Altijd fris en fruitig

Terug naar “Kruiden”

STEUN HET FORUM:

bollogoSteun het forum - Ben je van plan een aankoop via bol.com te doen? Maak dan gebruik van deze link. Als jij via die link iets koopt, sponsort Bol.com een kleine bedrag om o.a. de hosting te betalen. Bijvoorbeeld bij de aankoop van moestuin boeken, tuingereedschap, moestuinbenodigdheden of andere niet tuin gerelateerde artikelen.