hacatta Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 Goedenavond, Eind vorig jaar heb ik een groot stuk tuin overgenomen van een buurman die het een jaar verwaardeloos had en vervolgens aan het einde van het jaar terug kwam om alles kort en klein te slaan.Dankzij dit ben ik bijna de hele winter en voorjaar bezig geweest om de palen van de hekken,glas,hout je noemt het maar op weg te halen.Ook zat er heel veel kweek en kattestaart in waar ik nog mee bezig ben.Dankzij dit heb ik niet kunnen bemesten,maar ondertussen toch gezaait en geplant.Maar ik merk dat de plantjes toch echt voedingstoffen missen,ze groeien amper,slaan geel uit.Het is zand grond.Mijn vraag is kan ik koemest korrels in de bedden strooien zonder dat de plantjes verbraden?Of is er nog iets andrs dat ik kan doen?Deze tuin is nog nooit eerder bemest ze hadden het voor dit jaar moeten laten omploegen tot 2 meter omdat iemand het nog erger verwaardeloost had.Alvast bdankt,Hacatta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 ja als die grond van 2 m komt zal er weinig bodemleven in zitten om organische mest te verterenje zou iig koemestkorrels kunnen strooien, dat kan nooit kwaadop een klein stuk kun je ook bloedmeel geven dat werkt wel heel snel en dan zie je of er idd een voedseltekort isvolgend jaar: veel compost en mest onderwerken lijkt me Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts