Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Grond verbeteren


Bean

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik zou graag een gedeelte van mijn tuintje, 1,80m bij 2,80m, om willen bouwen tot een moestuintje, alleen zit ik voor een dilemma. De helft van dat stukje heeft ooit onder een stenen terras gelegen, dus als je een schep in die ene helft doet zie je zand zitten. Ik hoor van anderen dat zand de waterdoorlaatbaarheid verbeterd van kleigrond (wat ik heb). Wat ik van plan ben is de grond eruit te halen en te mengen met het zand en nog met compost van POKON (50% tuinturf en 50% GFT). Een maandje later wil ik dan een bodemonderzoek doen en dan nog eventueel mestkorrels en/of kalk bij te strooien(de hoeveelheid hangt natuurlijk af van het gewas). Wat mij een beetje dwars zit is de verhouding tussen de kleigrond, compost en zand. Wat is nou een goede verhouding? dat zou ik nou erg graag willen weten. Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo RobO,

 

Dankje! Wat ik lees is dat hij eigenlijk tegen hetzelfde probleem is aangelopen met het zand en dat hij dat ook gaat mengen. Alleen zou hij graag ook de verhoudingen willen weten. Zou jij dat misschien weten? de verhouding tussen de kleigrond, compost en zand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...