Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tuin voorbereiden


Bestenaar

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb sinds kort een tuin van 100 m2 en wil deze week beginnen met het voorbereiden van de grond. Aangezien er veel gras op staat, wil ik het dit jaar iig gaan omspitten. Daarna kijk ik verder of ik het onderhoud met een mulchlaag.

Hoe zit het trouwens met het luchtiger maken van de grond? ze zeggen dat door omspitten van de grond met stalmest de grond luchtiger is. Dit is natuurlijk minder bij het alleen aanbrengen van een mulchlaag niet?

 

Daarnaast ben ik benieuwd hoe ik het beste mijn paden kan maken, want ik lees veel over gewoon grond, houtsnippers, gras en tegels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom

 

gras kun je twee steken diep ondersteboven onderspitten, in de eerste steek kun je stalmest mee spitten

je grond wordt idd een stuk luchtiger, zeker als het een oud grasveld is

 

als je planten en groenten gaat zetten kun je verder mulchen als je niet op de grond loopt

als de boel inzakt toch af en toe spitten of heul veul mulchen

 

paden kan met alles wat jij noemt, wij gebruiken planken voor zeer tijdelijk, houten tegels voor iets langer, tegels met zandlaag voor permanent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...