Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groene pepers eetbaar?


dennislp

Aanbevolen berichten

Helaas zijn er hier een aantal pepers van een plant afgevallen, nadat ik de pot liet vallen Ik weet de soort niet, maar weet wel dat ze heet en rood zijn.

 

Maar nu is de vraag, kan ik nog iets met deze groene pepers? Kan ik ze nog laten kleuren of lukt dat niet, of zijn ze nu ookal eetbaar ondanks dat ze niet 'rijp' zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pepers rood eetbaar zijn zijn ze ook groen eetbaar. Ze zijn dan alleen wat minder heet en wat minder zoet. Er bestaan ook zgn. ornamental pepers, die je bij de bloemist ziet staan als sierplant. Die pepers worden meestal niet gegeten. Die zullen wel niet lekker smaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Itoero schreef

Veel hete pepers zijn lekkerder/eetbaarder als ze nog groen zijn.

De Jalapeno wordt meestal gebruikt als hij nog groen ziet.

De meeste pepers worden groen gegeten en wel om verschillende redenen. Het kan zijn omdat ze dan smaakvoller en minder heet zijn, bijv bij de Padron pepers. Maar meestal omdat ze dan langer meegaan in de winkels. Ze hebben dan een langere "shelf life".

 

De pepers die gekweekt worden om ze te drogen worden meestal rijp geoogst en daarna gedroogd. Meestal, maar niet altijd. De gedroogde en gerookte jalapeno ("chipotle") wordt bijna altijd van groene pepers gemaakt, ook al bestaat er een rode chipotle. Maar daarvoor zal je naar Mexico voor moeten gaan, die kom je hiet niet tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...