dennislp Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Helaas zijn er hier een aantal pepers van een plant afgevallen, nadat ik de pot liet vallen Ik weet de soort niet, maar weet wel dat ze heet en rood zijn. Maar nu is de vraag, kan ik nog iets met deze groene pepers? Kan ik ze nog laten kleuren of lukt dat niet, of zijn ze nu ookal eetbaar ondanks dat ze niet 'rijp' zijn? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 ja hoor, hier wel ze smaken alleen wat minder zoet/vol dan de rode rijpe, maar ze kunnen wel wat langer liggen voordat ze gaan smetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorus Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Als de pepers rood eetbaar zijn zijn ze ook groen eetbaar. Ze zijn dan alleen wat minder heet en wat minder zoet. Er bestaan ook zgn. ornamental pepers, die je bij de bloemist ziet staan als sierplant. Die pepers worden meestal niet gegeten. Die zullen wel niet lekker smaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Veel hete pepers zijn lekkerder/eetbaarder als ze nog groen zijn.De Jalapeno wordt meestal gebruikt als hij nog groen ziet. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victorus Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Itoero schreefVeel hete pepers zijn lekkerder/eetbaarder als ze nog groen zijn.De Jalapeno wordt meestal gebruikt als hij nog groen ziet.De meeste pepers worden groen gegeten en wel om verschillende redenen. Het kan zijn omdat ze dan smaakvoller en minder heet zijn, bijv bij de Padron pepers. Maar meestal omdat ze dan langer meegaan in de winkels. Ze hebben dan een langere "shelf life". De pepers die gekweekt worden om ze te drogen worden meestal rijp geoogst en daarna gedroogd. Meestal, maar niet altijd. De gedroogde en gerookte jalapeno ("chipotle") wordt bijna altijd van groene pepers gemaakt, ook al bestaat er een rode chipotle. Maar daarvoor zal je naar Mexico voor moeten gaan, die kom je hiet niet tegen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
malouis Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Als de afgevallen pepers al een heel klein beetje begonnen waren met kleuren, kun je ze na laten rijpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zohanx747 Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Ze zijn dan alleen wat minder heet en wat minder zoet. Er bestaan ook zgn. ornamental pepers, die je bij de bloemist ziet staan als sierplant. Die pepers worden meestal niet gegeten. Die zullen wel niet lekker smaken. Quote 75% discount on all items Leather Jackets - sydneyleather Winter sale sale sale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Ik heb er Sambal Idjoe van gemaakt. En de tranen spingen in je ogen als je een hap neemt, dus ze zijn scherp/heet genoeg Voor het recept zie: http://www.mooiemoestuin.nl/conserveren/sambal/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts