JdS Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Hallo allemaal, er zijn al eerder topics en opmerkingen geweest over frambozen maar nog niet met een bevredigend antwoord. Ik woon in een woonwijk en probeer mijn frambozen binnen een bepaald stuk te houden. Hoe doen jullie dat? Ik begrijp dat mensen met veel ruimte gewoon de uitlopers wegsnoeien en geen probleem hebben. Dat is bij ons anders, ik wil geen uitlopers in het gazon of bij de buren. Ik heb het geprobeerd met een zelf-gemaakte bak van oude grindtegels (40 bij 60) waarbij de bak 40cm diep was. Daar had ik toch uitlopers buiten de bak. Pas geleden de bak leeggemaakt omdat de frambozen moeten verhuizen. Een aantal uitlopers zijn door kieren gelopen, dat kan gebeuren. Ook lopen er wel wortels dieper dan 40cm, ik weet alleen niet zeker of dat ook wortels zijn waar uitlopers aankomen. Wie weet er een goede manier om uitlopers binnen een bepaald stuk te houden?? groeten en alvast bedankt,jds Quote
Bit Geplaatst: 15 september 2013 Geplaatst: 15 september 2013 Forse cementkuip. Bodem er uit.Framboos maakt grof gezegd 2 soorten wortels. Wortels aan de oppervlakte ( bovenste 20 cm ) voor de voeding. Diepere voor het vocht en de stabiliteit. Dan zijn er nog de uitlopers. Die zitten ook in de bovenste 30 cm wel. Van die diepe wortels heb je dus geen vrees. Een 40cm hoge kuip moet voldoende zijn. Bodem eruit of hele grote gaten in maken. Quote
JdS Geplaatst: 21 september 2013 Auteur Geplaatst: 21 september 2013 Hoi Bit, bedankt voor je antwoord, ik ga het proberen! groeten jds Quote
malouis Geplaatst: 22 september 2013 Geplaatst: 22 september 2013 Als je een groter stuk met frambozen wilt, of een andere vorm dan rond, kun je ook rizoombarriëre gebruiken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.