Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Als je weinig kennis van zaken hebt.....


Aanbevolen berichten

image32081407336534.jpgimage18881407336533.jpgimage46791407336532.jpgimage44471407336531.jpgimage53401407336531.jpgimage91221407336530.jpgimage73621407336530.jpgimage17001407336529.jpgimage61461407336529.jpg:D ... doe je gekke dingen.

Ik moest wat doen met mijn vrije tijd en vanwege gezondheid kan ik niet alles dus.... "Gekke dingen" .

Tuin op poten enz. en en lukraak van alles in zetten en zaaien en doen.

Wát een avontuur!

De sla en de kruiden doen het goed.

Het meeste heb ik wat bij elkaar verzameld en/of gekregen en ik dacht ' ik zie wel wat het wordt'. Maar nu ik het leuk begin te vinden vrees ik dat ik " dom" bezig ben.

Om jullie een kleine impressie van mijn groene avontuur te geven laat ik lukraak wat foto's zien. Van enige structuur is in mijn ( ADHD) hoofd helaas geen sprake.

Vorige week heb ik met kleinkind worteltjes en radijsjes in potten gezaaid. En sla nog bezaaid! Spannend man!

Zoals jullie zien heb ik enkele tomatenplantjes. Geen enkel idee wat voor tomaatjes en wat ik er verder mee moet. (Potten en aarde zat!)

Wat rooie bladerentoestanden heb ik in een grote mand gezet op hoop van zegen. Andijvie, boerenkool, bieten, paar preien.... Verrassingspakket dus.

De aardbeien gaan wel goed!

En wat ik met die aalbesstruik en framboos moet is me ook een raadsel!

Ze zitten voorlopig (volgend jaar vast plekje) in hele grote bakken.

Knippen, snoeien, hoe? Wanneer? HELP!

Zo, ik laat jullie eerst even bekomen van de schrik maar ben reuze benieuwd naar eventuele, graag serieuze, reacties.

Oprechte groet,

Janny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel antwoorden op jou vragen kan je vinden met b.v. de Google Aangepast zoeken rechts boven.

 

V.b. type in framboos snoeien en dan krijg je deze topics te zien : search/gsearch_body.html?q=framboos%20snoeien en zo ook voor je aalbes. Ook zijn er heel veel topics over tomaten van zaaien tot voeding.

 

Heb je dan nog vragen waar je geen antwoorden op hebt kan je die stellen in een bestaand topic over de bewuste plant, de snoeiwijze of bemesting. Is daar nog geen topic over dan kan je die starten.

 

Moestuineren leer je met vallen en opstaan en zelf bij door-gewinterde tuinders gaat er ook wel eens wat mis. Maar de lol en de smaak van je eigen oogst daar kan niets tegen op. Suc6.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...