Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vraag over een groen plekje op mijn aardappels


Aroesje

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier dus ik heb nog niet zo heel veel ervaring.

 

Maar kennenlijk had ik ergens in mijn tuin een aardappel geplant (of 1 van mijn zoontjes heeft dat gedaan) en die is natuurlijk gaan groeien .

 

Nu heb ik deze niet aangeaard want ik wist dus niet dat daar aardappels aan het groeien waren, daar kwam ik onlangs achter.

 

Nu heb ik gisteren de aardappels eruit gehaald en ze zijn mooi groot geworden. Alleen op sommige zit een groen plekje.

 

Nu is mijn vraag dus kan ik die plekjes wegsnijden en de aardappel opeten (na het gekookt te hebben) of kan ik de aardappels met groene plekjes beter weggooien?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groene plekken komen op aardappels als ze in de zon komen. Die groene plekken zullen dus plekken zijn waar de aardappels boven de grond zijn gekomen. Die groene plekken moet je er af snijden, daar zit een ongezonde stof in. De rest van de aardappel kun je prima eten.

Stel je je nog even voor in het voorstel topic? Bij deze alvast welkom hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...