Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie heeft ervaring met groene korrel ?

maggy

Aanbevolen berichten

hallo iedereen gisteren was ik in de winkel om blauwe korrel te kopen jullie kennen het waarschijnlijk wel nu sprak de verkoper mij aan over groene korrel dit kende ik nog niet dit zou de laatste jaren meer en mer gebruikt worden in de moestuin heeft er hier al iemand ervaring mee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met groene korrel, enkel met blauwe korrel die ik soms in potten gebruik als extra stikstof. In de tuin gebruik ik meestal netelgier als stikstoftoevoer.

Groene korrel:

Groene korrel is een verrijkte universele meststof met 6 spoorelementen en magnesium. Het product wordt gebruikt voor de teelt van groenten, in boomkwekerijen, bij klein fruit, grasperken en siertuinen. (Spoorelementen: ijzer, boor, koper, mangaan, zink en molybdeen)

BLAUWE KORREL CLASSIC

12+8+16+15 SO3 + 2MgO+ spoorelementen

Chloorarme, samengestelde, snel vrijkomende scheikundige meststof voor groenten-, fruit-, en siertuin.

of 12% stikstof waarvan 7% Ammoniumstikstof en 5% Nitraatstikstof, 8% Fosforzuuranhydride (P2O5) oplosbaar in water en neutraal ammoniumcitraat waarvan 6.4 % oplosbaar in water , 16% Kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water, 3 % Magnesiumoxide (Mg0) totaal waarvan 2.4% oplosbaar in water, 25% Zwaveltrioxide (SO3) waarvan 20% oplosbaar in water, Sporenelementen : 0.02 % Boor (B), 0.06 % Ijzer (Fe), 0.01 % Zink (Zn)

GROENE KORREL

12+11+18+ 3MgO + sporenelementen

Universele snelwerkende, chloorarme meststof voor gazon, beplanting en groentetuin.

Is dus niet geheel hetzelfde uiteraard, dus hangt ervan af wat je juist wou toevoegen aan de bodem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is vooral of je het echt nodig hebt. Met elk jaar een laag compost en her en der een handje koemest behaal je hetzelfde resultaat en het is beter voor de bodem.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat kunstmest uitspoelt en zo in het grondwater terechtkomt, met alle gevolgen vandien. Het beste is op natuurlijke wijze bemesten en kunstmest alleen te gebruiken bij voedings/gebrekstekorten.

m.v.g.

Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weeks later...

netelgier word hier ook gebruikt maar ik weet niet goed of ik het te sterk maak of net niet sterk genoeg ik neem een vat van ongeveer 50 liter grote dat vul ik voor 3/4 met netels dan giet ik er 3 gieters water bij en dek ik het af maar ik kan de netels niet wegen dus ik weet de verhoudingen eigenlijk niet als ik ervan gebruik verdun ik het nog sterk in een gieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...