Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

vragen bij bassilicum/cherrytomaten


Trotstomaatje

Aanbevolen berichten

Beste tuinierders ,

 

Ik ben nog maar net nieuw op dit forum, beetje rondgekeken omdat ik toch wat meer wou weten van het kweken. Maar nu heb ik dus al een vraag (naja, wel meerdere denk ik ).

ik maak even snel een schets van mijn moestuintje (naja, meer potjes naast elkaar en 2 kweekbakken, ik mocht geen stukje tuin van m'n ouders )

schetsje!

vraag 1. Is het wel verstandig om die mierenkorrels daar neer te leggen?

vraag 2. Kan ik m'n planten nu al dag en nacht buiten laten staan? Ik doe dat nu namelijk al ongeveer 2 á 3 weken .

vraag 3. Nog tips voor een goede start met cherrytomaten kweken? Ze zijn nu net boven de grond.

en tot slot, vraag 4: Hoe geurt m'n bassilicum meer? Er komen bij 3 van de 10 planten zeer weinig geur vanaf, hoewel die wel het grootste zijn tot nu toe.

 

Alvast bedankt!

 

~Tijmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten kan, er komt denk toch geen vorst meer.

 

Waarom heb je alleen maar basilicum en tomaat, en niet bijv. nog wat andere kruiden??

 

Omdat dit m'n eerste jaar is dat ik pas ben gaan kweken, ik begin voorzichtig ghehe. Volgend jaar komen er 2 kleine kasjes bij, en met een beetje geluk haal ik m'n ouders over om een "echt" moestuintje te beginnen ghehe. Mijn tante wil er al een, dus ik krijg van haar al een huissleutel om het te gaan verzorgen, omdat zij niet 24/7 kan zorgen voor de planten (werk, kinderen enzovoort). Daar begin ik volgend jaar met fanatiek zaaien. Het enige wat ik nu nog kan doen is mijn plantjes een beetje overzetten of naar het tuincentrum gaan en daar wat kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...