Jump to content

bittere komkommers

erik6024

Recommended Posts

Beste allen,

Ik heb een vraag omtrent de komkommers, Het ras weet ik niet aangezien we ze 2 jaar terug hebben gekregen bij de dekamarkt.

Nu waren de komkommertjes van de afgelopen 2 weken soms erg bitter maar andere waren weer heerlijk. Ik had op internet al gezocht maar ik snap niet helemaal hoe het kan dat ongeveer de helft van de komkommers erg bitter is en de rest erg bitter.

Het gaat trouwens over een ras met zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen maar de zaadjes van de komkommers zagen er niet uit alsof ze al rijp waren.

Heeft iemand een idee waarom sommige bitter zijn. Als het gebrek aan water zou zijn dan verwacht ik dat alle komkommers bitter zouden zijn en niet de helft goed en de andere helft bitter. De 2 planten staan buiten en krijgen om de dag elk ongeveer 10l water.

Alvast bedankt

Ik denk dat je beter iedere dag water kunt geven. Met dat droge weer van de laatste tijd is 10 liter water zo weg, een deel verdampt ook zonder dat je planten ervan kunnen profiteren. Die van mij krijgen met heet weer zelfs 2x daags en ik heb tot nu toe echt super lekkere komkommers. Komkommers groeien snel dus misschien dat de komkommers die op de dag dat je geen water geeft een groeispurt hebben dan bitter worden.