Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik heb nu een paar jaar een opal pruimenboompje staan, behalve veel luis in de jonge punten (wat ik nog niet eens een heel groot probleem vind),

barsten het merendeel van de pruimen en nog erger in heel veel pruimen zitten rupsen, ( zijn die niet van de pruimenmot?)niet erg smakelijk allemaal

vooral voor het rupsenprobleem zou ik graag een oplossing hebben, zodat ik hopelijk volgend jaar eens lekkere pruimen kan eten.

Geplaatst:

tsja, lastig, alles goed schoonhouden (gevallen blad en vruchten meteen opruimen, rond de boom de grond goed omwerken tegen overwinterende rupsen in cocons, schors schoonspuiten in het najaar tegen rupsen in cocons)

mezen aanmoedigen om langs te komen

zorgen voor een warme lente om de 2e generatie voor te blijven

evt feromonenvallen kopen

Geplaatst:

klinkt niet heel hoopgevend allemaal, behalve dan misschien die vallen, maar waar kun je die kopen? kan wel vinden wat het is, maar niet wie het te koop heeft

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...