hansm Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Ik zoek een konijnenvel wel een gedroogd/gelooid velletje, ik ga er honden trainings voorwerpen voor me hond van maken.Heeft iemand konijnenvelletje toevallig liggen hoor ik het graag. Players only love you when they're playing.
hansm Geplaatst: 1 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2011 Ow ken beter eerst op MP kijken, heb al een velletje gevonden daar Players only love you when they're playing.
veuvecouderc Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Ik zoek een konijnenvel wel een gedroogd/gelooid velletje, ik ga er honden trainings voorwerpen voor me hond van maken.Heeft iemand konijnenvelletje toevallig liggen hoor ik het graag. Hans en zijn velletje. Heb je er nou al een, want ik kom je bericht zo ongeveer in elke hoofdstuk tegen? Wat ga je er eigenlijk van maken, iets wat ie op moet speuren? VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
hansm Geplaatst: 1 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2011 ja ik raak soms beetje enthousiast ik ga heel leuk spelletje maken,je hebt een balkje nodig ongeveer 20 cm lang daar boor je in de lengte een gat in hier gaat een dik touw doorheen ongeer 50 cm aan beide uiteinde een knoop, bont om het balkje vastmaken en dan heb je een soort zwiep ding wat je aan het touw vast pakt en dan rond draaid, en door gewicht van het balkje schiet dat een eind de lucht in en naar voren weg als je loslaat, wat de hond dan moet ophalen, de beweging die dat ding maakt zijn speciaal voor jachthonden hun aandacht te trekken maar vast alle honden vinden het leuk.Je kan aan het touw bv ook nog kleine stukjes bont doen of andere dingen wat een hond maar leuk vindt.Ik ga er verschilllende maken tot velletje op is en sleep dan rugtas met spelletjes ballen en extra riemen en jachtlijnen en water en veel snoepjes naar een veld, en dan zet ik me hond vast aan een lange jachtlijn en ga braaf oefenen met haar, doel is het HIER komen of DOWN te gaan oefenen. Players only love you when they're playing.
veuvecouderc Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 ja ik raak soms beetje enthousiast ik ga heel leuk spelletje maken, Ik moest het twee keer heeel goed lezen voordat ik doorhad wat dit gaat worden. Maar leuk, een ding om weg te gooien dus Misschien maak je het jezelf wel extra moeilijk om er gelijk een konijnluchtje aan te doen, wil ze het wellicht eerst zelf oppeuzelen voordat ze terugkomt Als beloning kun je dan natuurlijk allerlei commerciele trainertjes of koekjes geven, maar je kunt ook zelf hondenbeloninkjes maken. Koopt gewoon een pond lever, kook je een paar uur (ramen open want het stinkt nogal) en daarna snij je het in kleine stukjes en dan droog je ze nog een paar uur in de oven (op 40 graden ofzo) totdat ze hard zijn. Dan nog een nachtje op het aanrecht uitgespreid laten liggen om ze helemaal uit te harden en voila, heerlijke knetterharde hondensnoepjes! Reken maar dat ze daar een echt konijntje nog voor terugbrengt (nou ja die van ons dan, maar dat zijn hollandse jachthonden, die zijn altijd wat gezeglijker)! En als je nog niet genoeg hebt van spelletjes maken, hieronder het prototype van ons hondentrekspeelgoed: 1 boomstam, 1 plank, 1 touwtje, 1 tennisbal, 1 bloempotje. De bedoeling is dat de hond aan de bal trekt waardoor de bloempot omhoog komt, die blijft dan als het goed is achter een flinke spijker/bout - die halverwege de boomstam zit - hangen en de hond kan zijn eigen beloning ophalen: die ligt namelijk onder de bloempot. Onze jongste vond het een heel leuk ding, hij snapte het gelijk maar hij trok zo enthousiast dat het hele prototype al stuk is. Moet deze winter maar weer eens een nieuwe maken... VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
hansm Geplaatst: 1 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2011 Ja leuk dat honden spelletje met bal en bloempot dat kan ik ook wel doen ze rommeld graag in de tuin.Lever snoepjes maken is ook goed idee, wel vies snijden vindt ik lever maar goed wat niet wat honden echt lekker vinden Het punt van bontje is dat mijn hond niet echt geintereseerd is in al de spullen die je kunt kopen,ik heb voor een vermogen aan speelgoed nu liggen waar ze vrijwel niks aan vindt, van simpele bal tot dure trainingsspul van kwal M Gaus, niks boeit haar echt, waarschijnlijk moet ze dat spelen echt leren maarja niks zo niet motiverend als je met van alles gooid en je hond denkt wat staat hij eigenlijk te doen, dus nu werdt aangeraden juist de jachtspeeltjes te proberen omdat dat mischien haar interesse heeft.Ze is trouwens hardstikke speels maar met allerlei troep uit vuilnisbak, met bontje hoop ik favoriet speeltje te krijgen dan plak ik overal konijnenbont op bv op frisbee Dus beetje nood maatregel want bont vindt ik vaak helemaal niet oke, hopen maar dat het konijn fijn leven eerst gehad heeft Oja en onwijs gave stapelmuur met dat mos op de foto, zou zou ik wel alle afscheiding van tuin willen hebben. Players only love you when they're playing.
veuvecouderc Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Het punt van bontje is dat mijn hond niet echt geintereseerd is in al de spullen die je kunt kopen,ik heb voor een vermogen aan speelgoed nu liggen waar ze vrijwel niks aan vindt, van simpele bal tot dure trainingsspul van kwal M Gaus, Snap het, hoop dat dit dan wel lukt! Ben benieuwd hoe al die spullen er straks uitzien als je zo'n velletje hebt bemachtigd En dat stapelmuurtje, dat is vele jaren werk; het stapelen kost een dagje denk ik maar voordat dat mos een beetje decoratief wil groeien..... (OT van de winter ga ik mijn strobalen afscheiding vervangen door zo'n stapelmuurtje, lekker lichamelijk werk in de koude maanden, wordt je warm van) VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Gast jack Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 ik heb je een BPtje gestuurt mocht je nog niet voorzien zijn
hansm Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Tof Jack !Nu ben ik alleen bang dat zo'n geprepereerd vel met chemische spullen zoals Jorieke haar geittevellen schoonmaakt mischien giftig is voor me hond , ze gaat geheid kauwen erop. Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 echte chemische spullen gebruik ik niet ik gebruik niet dat spil dat het vel ook echt zacht word weet de naam daar even niet meer van .o ja loogspil dan krijg het vel nog een bad in een soort loog middel zo dat het vel zacht word en blijf .dat is het meen ik
hansm Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Top klinkt dat, het hoeft ook niet soepel te zijn het vel ik hoef het enkel rond een houtenvorm te kunnen buigen en strak daarop vast te naaien. Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Dat loogspil (?) gebruik ik ook niet. Nu alleen zout/aluin/saltpeter en straks veel handwerk om het vel zacht te krijgen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast jack Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Top klinkt dat, het hoeft ook niet soepel te zijn het vel ik hoef het enkel rond een houtenvorm te kunnen buigen en strak daarop vast te naaien. dat moet makkelijk gaan ook al zijn ze dan niet soepel vroeger ik was een jaartje of 15 meen ik verkocht ik de konijnen vellen voor op de tafel bij mensen thuis ( van die kleine siertafeltjes
hansm Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Ik sprak toevallig een vrouw met naaktkatten die vertelde dat in haar hobby wereldkonijnenvellen best populair zijn omdat die naaktekatten er graag opzitten/slapen Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Ik sprak toevallig een vrouw met naaktkatten die vertelde dat in haar hobby wereldkonijnenvellen best populair zijn omdat die naaktekatten er graag opzitten/slapen je zet me aan het denken ....... lekkere warme konijnen velletjes voor u lieve naak katten liggen ze lekker warm op ......diverse kleurtjes .....
hansm Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Ja en die naakte katten kunnen dan ook lekker een vachtje wassen die ze zelf niet meer hebben,is toch wat eigenlijk een blotekat fokken, die dan heel graag op iets harigs liggen Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Er zijn toch ook naakte kippen? Meen ik ooit gezien te hebben... die hoef je niet te plukken Misschien willen die ook wel zo'n velletje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Zijn dat niet die legbatterijkippen die zo uitgemolken worden met hun eierproduktie dat hun lijf geen veren meer aanmaakt?Of bestaat er echt een naakt kip ras?
hansm Geplaatst: 2 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2011 Ik heb nog geen naakte kip gezien maar zeg niet dat ze niet bestaan want ik heb naakte honden, katten, cavia's, ratten en muizen gezien en me verbaasd en medelijden me deze zakjes met botten gehad. Players only love you when they're playing.
Gast jack Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 naakte kippen heb ik ook nog nooits gezien je heb wel de naakthals kip maar die heeft alleen maar de nek kaal
geedee Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Nou moeten we die maar een konijnen vel sjaaltje maken voor de winter... Ik vind die beesten ook altijd zielig uitzien...zijn volgens mij zo gefokt en niet van nature ontstaan, of heb ik dat mis? (ze zouden die fokkers ook in hun blootje door de wereld moeten sturen )
Gast jack Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Nou moeten we die maar een konijnen vel sjaaltje maken voor de winter... Ik vind die beesten ook altijd zielig uitzien...zijn volgens mij zo gefokt en niet van nature ontstaan, of heb ik dat mis? (ze zouden die fokkers ook in hun blootje door de wereld moeten sturen ) Onderzoekers van de Universiteit van Edinburgh hebben ondekt hoe de Transsylvaanse naakthalskip aan haar aparte uiterlijk komt. Deze vogel heeft het lichaam van een kip, met de nek van een kalkoen. De reden hiervoor is een complexe mutatie in de genen, zo hebben wetenschappers via DNA-onderzoek ontdekt. De effecten van die mutatie worden versterkt door een van vitamine A afgeleide substantie die ter hoogte van de nek van het dier geproduceerd wordt. Hierdoor wordt een proteïne, BMP12 genaamd, geproduceerd. Daardoor wordt de groei van veren onderdrukt, waardoor de vederloze nek ontstaat. Hitte De onderzoekers zeggen dat hun bevindingen belangrijk kunnen zijn om de kippenkweek in warme landen te stimuleren, omdat kippen met naakte nekken beter tegen hitte kunnen. Foto BBC
Aanbevolen berichten