Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaaien in volle grond?


Senna

Aanbevolen berichten

Mijn eerste moestuin-seizoen zit er aan te komen! Ik ga nog niet zoveel dingen neerzetten, eerst maar es kijken hoe het gaat. Ik heb wel al doperwten, tuinbonen, capucijners, rode ui (zaadjes)en wortels (zaadjes) gehaald. O ja, en spruitjes. Wil ook nog wat aardappeltjes gaan zetten. Op de verpakkingen van de spullen die ik nu heb staat dat ze vanaf begin april in de volle grond gezaaid kunnen worden. Maar hoe zit dat met de ijsheiligen in mei? Stel het gaat vriezen, overleven mijn zaadjes/boontjes het dan wel? Of moet ik dan wachten tot half mei? Lijkt me weer zo laat worden, toch?

Ik ben niet in het bezit van een kas, dus voorzaaien zit er niet in.

Hoop dat jullie dit "groentje" kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het volle grond vanaf april betekend dus dat het evt. lichte vorst kan hebben.

 

Komkommer, tomaten, courgette, pompoen, augurk, pepers, paprika moet binnen gezaaid worden omdat die dus echt pas na half mei naar buiten kunnen. Als je dan pas gaat zaaien is ons seizoen te kort om er nog vruchten aan te krijgen die ook rijp worden.

 

Dus gewoon doen wat er op het zakje staat.

Je kan wel je grond afdekken met een plastic tunneltje, dan kan je ongeveer een maandje eerder zaaien. In een koude bak, kan je tot 2 maanden eerder zaaien. En anders wachten tot april

 

Sla kiemt bijvoorbeeld nauwelijks boven de 15 graden, sperciebonen enzo hebben iets meer warmte nodig (half april zaaien) dan de erwten, peulen en tuinbonen. Die kunnen in februari/maart de volle grond in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...