Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Inhoud makkelijke moestuin


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Vanmiddag ga ik beginnen aan mijn makkelijke moestuin. Ik heb een beetje rondgekeken op internet en in een boek dat ik nog heb liggen over moestuintjes (Zelf geoogst, Marian Flint). Nu vind ik de inhoud van de aarde die in de makkelijke moestuin moet wel erg lastig (compost, turfmolm, vermiculiet).

In het boek stond dat je hydrokorrels op de bodem kunt leggen en daar bemeste potgrond op.

 

Wat is het slimst? En ik wil het graag eenvoudig houden (dus niet met compost, turfmolm en vermiculiet). We hebben thuis al potgrond liggen dus als ik dat zou kunnen gebruiken zou dat mooi zijn. Moet hier nog iets bij? Zijn de hydrokorrels een goed idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vind je lastig aan de mix dan?

Het enige nadeel wat ik vond was dat het wat duurder uitkomt maar er zitten wel heel veel voordelen aan.

 

Ik heb geen ervaring met hydrokorrels, ken wel iemand die cocopeat gebruikte maar daarmee problemen had die ik dus weer niet had.

 

Je kan potgrond gebruiken, maar na een week of 6 is dat ook wel uitgeput, je kan er gewone aarde in doen en ook hierin opletten dat je de juiste meststoffen gebruikt.

 

Misschien kan je anders alleen compost gebruiken?

In 3e wereldlanden gebruiken ze ook alleen compost.

In potgrond zit ook een deel turf maar blijft niet zo mooi rul en droogt eigenlijk ook wel snel uit als ik he vergelijk met een aantal potten waar ik dat gebruikte.

 

Met compost wel opletten want veel compost is gemaakt van alleen maar bladeren waar je groenten dus te kort aan hebben. Ik ben nu zelf compos aan het maken en je zou bij je gemeente kunnen informeren, vaak kan je voor een habbekrats GFT-compost halen en soms zelfs gratis.

Mijn gemeente weer niet dus dat is wel balen.

Bij sommige tuincentra verkopen ze ook GFT ompost en daar heb ik de beste resultaten mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites