Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

"Tentje" om de vierkante metertuin...


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik ben net begonnen met de vierkante metertuin, heb de eerste paar zaden erin zitten, maar nu vroeg ik me af of het misschien verstandig is om er een soort tentje omheen te zetten, zodat het een soort kweekkas wordt. Zou dit wat zijn of is dit onzin? Ik zag deze toevallig bij een Welkoop, voordat ik deze aanschaf zou ik graag jullie mening willen weten....

 

Vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik snap wat je bedoelt, op mijn blog maar weet het niet zeker, zou je het dan kunnen zien. Ja ik heb het in februari en maart er om heen gehad. voor de sla en peulen en erwten die ik toen nog heel pril er in had staan. Daarna kan het zonder, en wilde ik gewoon dat ze sterker werden, zonder bescherming, en dat was inderdaad beter want de erwten en peulen daar werd de stam wel sterker van. hij is best hoog hoor, had ik tomaten en komkommers daar in willen kweken, had ik het er om laten staan. maar die staan nu in een soort vergelijkbare kas, alleen die is nog hoger. Zet het wel goed vast hoor voor de wind, hadden we de eerste keer niet gedaan, een dag hebben we echt veel wind gehad en het vloog zo weg. toen heeft mijn man het vast geboord in de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat tentje van jouw blog Jeanne, die bedoel ik inderdaad (leuk trouwens om je blog te lezen zeg ) Daar heb ik nu (in dit seizoen) dus eigenlijk niets aan? Ik dacht misschien dat het gezien de temperaturen nu en de vele regen, handig zou zijn, maar het is dus echt voor de koudere maanden zoals februari en maart? In de herfst, vanaf september of zo, kan je er dan ook weer iets aan hebben?

 

Vast bedankt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat tentje van de welkoop heb ik dus ook, mijn ervaring is niet al te best... Na 1 week ding de ritssluiting al van ducktape aan elkaar . En met een beetje wind gaat ie al plat. (tja, friesland hè ). Misschien een maandagmorgenproduct, maar voor mij dus eenmalig. Ik ben meteen zover genezen dat ik met een 'grote' kasconstructie bezig ben, haha.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!!

 

Ik ga dus gewoon lekker wachten met de aanschaf tot het najaar Dan is ie misschien ook weer een keer in de aanbieding bij Welkoop of ergens anders en tegen die tijd weet ik ook of dat moestuintje echt iets voor mij is.. Al denk ik van wel, ga iedere dag kijken of ik al iets boven de grond zie uitkomen (afgelopen zaterdag pas gezaaid.... Haha)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...