Geplaatst: 28 oktober 201213 j hey iedereen! ik ben julie en ik ben 13 jaar. ik kweek al een tijdje bomen en ik zou graag een eucalyptusboompje willen! ik heb een aantal zaden van de e. globulus meegenomen van spanje weten jullie hoe ik die op de beste manier kan doen ontkiemen? dank u julie
Geplaatst: 29 oktober 201213 j Ja dat heb ik al een paar keer gedaan.Je legt de zaden op een laagje goed vochtige aarde en druk ze een beetje aan met platte hand.Niet nu zaaien maar in maart als de dagen weer langer gaan worden. En de bak met je zaaisel op een goede warme plek zetten https://eelzuhtjuh.blogspot.com/
Geplaatst: 29 oktober 201213 j EUCALYPTUS (Myrtacae) Geslacht van groenblijvende bomen en heesters,gekweekt om hun gebladerte,schors en bloemen.Vorstgevoelig tot vorstbestendig.Verlangt volle zon,bescherming tegen harde,koude wind en voedzame,goed doorlatende grond.Plant de kleinste bomen die er te krijgen zijn.Kuip-en potplanten matig gieten, 's winters minder.Het mooie,jonge gebladerte van sommige soorten,dat gewoonlijk op den duur verandert,kan soms behouden blijven door de twijgen in de lente flink in te snoeien. in de lente of herfst vermeerderen uit zaad. m.v.g.hansi
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.