Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Egelhuis bouwen


Gast jack

Aanbevolen berichten

Mag ik even?

Watervast multiplex is ook behandeld,dus dat zou ik afraden.

De bedekking MOET droog zijn ,anders kan het gaan komposteren waardoor het warm kan worden.

De temperatuur in een overwinteringsplaats mag niet veel hoger zijn dan de buitentemperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nb. Het doel van een overwinteringsverblijf is met name een meer gelijkmatige temperatuur te bereiken. Iets hoger maar soms ook lager dan de temperatuur buiten. En bij strengere winter beschutting te bieden dus. Broei moet je wel voorkomen. bedekking vooral luchtig houden. Plastic is minder geschikt ja. Een kleed werd vroeger wel geadviseerd ( op het blad / takken - dakje )

 

verder is de tekening wat misleidend kwa schaal. Kan zeker de helft kleiner. och. en verder zijn egels echt niet zo kieskeurig hoor. Bij mij slapen ze in de houtstapels. ( ik doe daar wel wat aan extra windschut )

Link naar reactie
Delen op andere sites

egels maken graag gebruik van deze huisjes .

het is een tijd dat veel mensen hun tuin te netjes opruimen .niet allemaal maar toch veel mensen die het doen ...

 

met zo egelhuisje vind de egel een lekker droog plekje in je stads tuin ....

 

kleiner zou ik hem niet maken .dit in verband dat het huisje natuurlijk ook bedoelt is als kraam kamer en niet alleen als thee huisje .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...