Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welk model weckpot is het meest handig in gebruik


simke

Aanbevolen berichten

beste mensen.

 

Nu ik aan het wecken ben geslagen wil ik het ook goed aanpakken. daarom wil ik julie vragen welk model weckpot gebruiken jullie het meest.

B.v. tulp cilinder of stort.

welke inhouds maat gebruik je het meest.

waar kopen jullie je weckpotten.

met welk merk weckpot heb je goede ervaringen mee.

Hoeveel weck poten heb je nodig of heb je gekocht bij je eerste aankoop.

 

ik heb nu mijn tomaten pure geweckt in bugel poten. nog even en ik heb een hele lading peren. waar ik ies mee moet. dus zit ik te denken om weck potten aan te schaffen. maar eerst wil ik even jullie ervaringen weten. zo dat ik een goede aanschaf kan doen.

 

wij zijn een huis houden van 2 personen.

 

groetje simke

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de aankoop eens kijken op 2de hands of MP, ik heb er een 200, allemaal verschillende maar de duurste waren maar 50 cent en veel zelfs gratis, met deksel, rubbers en klemmen.

Dat maakt dat ik alle merken heb en alle maten en vormen, soms is het wel uitkijken om de deksels te doen passen want alles zit zowat door mekaar.

Wat ik vorig jaar geweckt heb is nog steeds goed.

De ketel die ik gekocht heb is een kunststof ketel met thermostaat en tijdsinstelling, heel makkelijk dus.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is sowieso handiger om meer kleine potjes te hebben dan grote. Want als een pot eenmaal aangebroken is dan moet ie alsnog wel binnen bepaalde tijd genuttigd worden, en het is dan zonde als dat steeds niet lukt omdat alles in gigantische potten zit!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stortvormen weck of schroef, makkelijk te gebruiken voor allerlei zaken ook, zoals al opgemerkt is, voor het bakken van zaken zoals cake, koek, brood etc die daarna gewoon geweckt kunnen worden en bewaard.

 

Ook kleintjes, erg leuk om te gebruiken ook als toetjespresentatie, salade etc.

 

Ik houd van zaken met meerdere functies.....

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik het liefst de stort pot en dan de 1/5 liter of 1/4 liter, heb ook tulip potten maar ben er achtergekomen dat ik stort makkelijk vindt, heb de nieuwe modellen van weck en heb het meeste via brouwmarkt gekocht. heb ook kleine tulip potjes voor jam, maar daar gebruik ik ook diverse jampotjes voor, gekregen of gekocht, als mensen weten dat je dit doet, dan hebben ze nog weleens wat staan, deksels koop ik meestal nieuw bij brouwland. ook flessen koop ik hier zowel voor likeur of sapflessen van weck. in even een investering maar daarna jaren niet meer.

 

 

blog.beringen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

www.weck.nl heeft ook vaak goede aanbiedingen.

 

Ik vind zelf het tulpglas van 220 ml en het stortmodel van 290 ml erg prettige glazen, maar gebruik ook veel van een halve liter.

Ik heb goede ervaringen met de Brouwmarkt, ze zijn erg snel en alles is netjes verpakt.

www.weckenonline.eu heeft een geweldige site met veel tips en recepten, je kan ze ook altijd wat vragen waarop je gelijk antwoord krijgt. Ze zijn alleen wel iets duurder...

 

Ik heb nu toch wel al een behoorlijke verzameling potten, maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je allemaal van plan bent....

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...