Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Compost- en grondzeef zeef op wieltjes


sky

Aanbevolen berichten

Deze zeeftafel heb ik enkele jaren geleden gemaakt.

Een kader met zeef ruste op de wieltjes van de tafelconstructie. de bak vullen met compost of grond en schudden maar met die kader!

(bijna) alles valt in de kruiwagen en kan direct uitgevoerd worden.

Je kan veschillende zeven maken met verschillende maasdiktes.

De zeeftafel heeft zijn dienst bewezen en wordt binnekort vervangen door een verbeterde versie.

 

bild002564821334764343.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er goed uit. van welk materiaal is de zeef? kan me voorstellen voliere gaas of zo. Zelf leg ik daarvan een stuk over mijn kruiwagen op 2 stokken. maar een schud mechanisme lijkt me makkelijker.Nu moet ik met beide armen flink schudden wat erg vermoeiend is.

Hoe heb je dat gemaakt?

Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er goed uit. van welk materiaal is de zeef? kan me voorstellen voliere gaas of zo. Zelf leg ik daarvan een stuk over mijn kruiwagen op 2 stokken. maar een schud mechanisme lijkt me makkelijker.Nu moet ik met beide armen flink schudden wat erg vermoeiend is.

[list=]Hoe heb je dat gemaakt?

Wilma

Een tafel zonder tafelblad gemaakt waarvan de poten iets hoger doorlopen. De tafel groot genoeg maken zodat er een kruiwagen onderkan.

Aan de binnenzijde bovenaan van de tafelpoten vijs je aan bijde zijde een plank om de zeef te geleiden.

4 Kleine wieltjes op de planken bevestigen waar de zeef oprust.

De wieltjes zijn van het type die alleen voorwaarts of achterwaarts draaien. Ik heb hetzelfde type gebruikt voor mijn verrijdbare bak.

De zeef is gegalvaniseerd gaas die is stevig vastgeniet op de kader en op de plaats waarhet kader op de wieltjes rust vijs je best een dunne lange lat zodat je niet met het gaas over de wieltjes rijdt.

 

Ik zal mss bij een volgende comppostzeef enkele constructiefoto's posten

 

Alvast succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...