Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Daventria

Leden
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Moestuinseizoen die geplaatst zijn door Daventria

  1. Vandaag weer wat extra tijd vrij gemaakt voor de moesstuin.
    De warmte en vele regen zorgen voor een bijzonder goede groei van planten, maar ook van al het onkruid.
    Ik heb nog een oude regenton verwijderd. Ik wist niet dat die bij mijn tuin hoorde. Is wrs nog van de oude eigenaar. Helemaal poreus dus kan naar de stort.
    2 appelbodem gezet. En ik ga komende week vlierbessenstruiken planten want ik wil mijn eigen vlierbloesemsiroop kunnen maken.
    De kruidenbakken waren al vrij snel mislukt. De reden is simpelweg dat ik de verkeerde bodem had gebruikt. Dus dat ga ik volgend jaar anders doen.

    Pleintje schoon gemaakt. 2 stukken grond weer schoongemaakt. Moet binnenkort nog een x want er zitten ontzettend veel wortelen in.
    Er zit echt wel voor 10 jaar organisch materiaal in.

    Maar ik ga meer kijken naar vaste planten. Dat vind ik mooier en makkelijker te onderhouden en heb ik ook meer plezier van.
    En bij vaste planten kan ik makkelijker de rotzooi er tussenweg halen.


    Morgen ochtend even de rest nog doen want liep een beetje achter.











  2. Weer flink onderhoud gedaan

    Vandaag weer flink onxderhoud uitgevoerd in de tuin.
    Er zat ontzettend veel kweek in de bodem. Ook onder de uien en knoflook, maar ook in de bakken. Eigenlijk overal.
    Ik ben dus alles met de handen en een schep aan het reinigen. Stukje scheppen, En dan omwoelen met de handen. Elke keer een stukje. Ieder worteltje eruit halen.
    Er zit ook ontzettend veel organisch materiaal in. Veel organisch materiaal wat ook scheuten maakt. Dit moet er ook allemaal uit.
    Dit doe je natuurlijk niet in de hete zon. Dus deze avond was een mooi moment om eraan te beginnen.

    Verder doen de aardbeien het weer heel erg goed. Ze hebben 2x vorst gehad en 1 keer droog gestaan. (Druk hoofd dus water vergeten)
    Maar ze gaan nu als een tierelier. Net als de aardappels!

    En de knoflookbieslook doet het ook super.
    Reeds een gedeelte van de uien overgezet op een stuk welke ik grondig heb gereinigd. En op die hoek bij de 3 groene stokjes watermeloenen gezaaid.

    Periode terug ook een rek gemaakt voor de druiven. Hier moet ik nog even mee bezig en ook daar moet het kweek eruit.
    Reeds stokbonen ingezaaid (Ik zit meer landinwaarts dus het is warmer dan in de kustgebieden.

    Morgen en overmorgen nog maar het eea doen als het een beetje koel blijft.











  3. 2 en 3 maart / inbraak schuur

    Gisteren zijn de palletranden langgebracht.
    Gisteren voor zonsondergang nog alle randen naar het complex gesleept.

    Vanmorgen kwam ik aan en leek er niks aan de hand.
    Maar ze hadden de schuur open gebroken!
    Gelukkig niks meegenomen.

    Er lag gelukkig ook niks van waarde in.
    Wel klote hoor....

    Dan maar een nieuw slot erop en door.
    Hoort helaas bij het proces.
    Wel een raar gevoel...







  4. 1 Maart

    Vandaag de laaste kratten afgeleverd.
    De bessenstruiken zijn verwijderd en de grond daar is omgespit.
    Verder nog andere stukken gespit.
    De compostmolen id afgevoerd. Evenals de oude kapotte regenton.
    De hangbakken zijn in elkaar gezet, Gevuld en opgehangen, daar komen de aardbeien in.

    Komende week komt de mest en komen de paletranden.








  5. 27 en 28 februari

    Afgelopen week na de tuin toegewezen te hebben gekregen direct aan de slag gegaan.
    Stokken, bakken en extra gereedschap gehaald. Palen gehaald en gezet. Komende week komen er 30 paletranden mijn kant op.
    Onlangs de regenton vervangen want de vorige was oud en beschadigd,
    De compostmolen is kapot en ga ik afvoeren.
    De planning is om een compostbak te maken van composiet vlonders.
    Het stuk welke nu is omgewoeld is voor de aardappelen. Geen idee of ik die vol krijg.

    In de bakken heb ik het volgende gezaaid:
    Peterselie
    Maggikruid
    Marokkaanse munt
    Basilicum
    Bieslook.

    Het pleintje is weer proper gemaakt.
    De compostbakken zijn verwijderd.
    Alle middelste paden zijn verwijderd en zullen opnieuw worden gelegd.
    Ik heb een emmer vol met stukjes plastic uit de grond verwijderd tijdens het spitten. Ook veel wasknijpers.
    Volgende week word er mest geleverd. Dit gebeurd daar collectief.
    Ook is er heel veel ijzer uit de bodem gehaald, en veel stenen.
    Verder is het grofvuil ook afgevoerd.




















Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.