pet Geplaatst: 3 september 2013 Geplaatst: 3 september 2013 Ik heb wat tomaatjes gedroogd en ze leken echt mooi droog. Ik heb ze in een schoon droog glazen potje met schroefdeksel gedaan. Maar nu twee dagen later, rammelden ze niet zo mooi meer, zodat ik toch het idee heb dat ze weer vocht hebben opgenomen. Ik ben ze nu maar weer opnieuw aan het drogen.Kan dat nog veilig? En kan ik nog iets doen om ze daarna echt goed te bewaren? Quote
RobO Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 misschien zat er toch nog vocht in, je moet even in een dik stukje knijpen dan voel je dat welopnieuw drogen kan prima als er maar geen schimmel op zit, dat zie je /ruik je welverder bewaren wij ze in goedkope voorraadpotten met een rubber ring van de Xenos, daarin kun je niet wecken maar ze sluiten wel goed af Quote
pet Geplaatst: 4 september 2013 Auteur Geplaatst: 4 september 2013 Ik heb ze opnieuw gedroogd en er een schep zout bij gedaan in de hoop dat dat eventueel vocht nog opneemt. Lastig te bepalen wanneer ze echt goed droog zijn. Jammer, want ik vind het verder een erg goede bewaarmethode. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.