Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Geen vruchten aan vijg?


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi ik vraag me af waarom er aan de vijg geen bloemen en vruchten komen. Wel is de struik enorm groot en veel blad met sommige bladeren bruine vlekjes, ik heb de vijg vorig jaar mei gekocht. En staat nu bijna anderhalf jaar in de volle grond. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das ook toevallig wilde net een foto van de rijpe vijgen up-loaden die van de week tot jam zijn verwerkt.

 

Enkele jaren geleden hebben we al eens een discussie gehad over vijgen op het forum kan het nu alleen niet meer terugvinden.

Niet elke soort is geschikt voor ons klimaat. Je moet gewoon geduld hebben.

Ik heb verleden jaar een behoorlijke stek van mijn schoonbroer gekregen die nu al meer dan een jaar in een pot staat zodat hij deze winter nog naar binnen kan. Volgend jaar gaat hij de volle grond in. Hij is bestand tegen ons klimaat en doet het in Den Bosch al jaren prima. Afgelopen week heb ik wat (over)rijpe vruchten geplukt, heerlijk.

Ik kan niet wachten tot ze bij mij ook gaan dragen, maar dat zal wellicht nog enkele jaren duren.

21e4tqe.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jessicapilon kijk ook even hier : post164662.html?hilit=vijgen%20in%20potten#p164662 .

In een pot geeft je vijg normaalgesproken meer vruchten. En waarom je de bloemen niet of slecht ziet ? De Vijg is net als een aardbei een schijnvrucht en dus stiekum een bloemgroepje dat lijkt op een vrucht. Kijk ook b.v. eens hier de Vijg-Wiki : http://nl.wikipedia.org/wiki/Vijg_(fruit). Zelf heb ik 1 keer per jaar oogst(30 tot 50 st.) en komen er wel nieuwe vruchten in de plant die er in overwinteren en na de koude weer gaan groeien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 4 jaar een vijg "Brown Turkey". De heb ik twee jaar in een pot gehad. Daarin groeide de vijg prima maar geen vruchten. Herfst 2011 verplant in de volle grond tegen een zuidmuur aan met behoorlijk wat scherven in de bodem van het plantgat. Vorig jaar maakte de vijg een aantal knoppen aan die niet voldoende tijd kregen om te rijpen en daarnaast zag ik op verschillende plaatsen kleine knopjes. Deze zijn in 2013 uitgegroeid tot mooie rijpe vijgen. Ik heb ooit eens gelezen dat de wortels niet teveel ruimte moeten krijgen want dan groeit de vijg alleen zonder de bloemen, vijgen, te ontwikkelen.

Hieronder een foto van ik dacht juni dit jaar.image71461378885229.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik zie dat je de vijg hebt opgebonden. Wel leuk trouwens. Ik zal straks eens een foto van mijn vijg maken die beslaat een groot deel van de tuin nu. De vijg moet echt even gesnoeid worden. En dan ook maar wat scherven van een bloempot erbij gooien. Kijken of dat gaat helpen volgend jaar. groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...