Geplaatst: 14 januari 201411 j Bij het oogsten van mijn schorseneren viel het mij op dat ze enorm vertakt waren en nogal veel haarwortels hadden. Op die wortels zitten er allemaal kleine bolletjes (knobbels?). Iemand enig idee wat dit kan zijn? En of dit een probleem zou kunnen zijn om er dit jaar aardappelen op te telen?Ik teel op zandgrond en de grond was voor het zaaien diep losgemaakt. Foto van de schorseneren met knobbeltjes
Geplaatst: 14 januari 201411 j ik denk dat het wortelknobbelaaltjes zijnik zou geen aardappelkes doen maar graan of bonen
Geplaatst: 14 januari 201411 j Auteur Daar vreesde ik al voor Denk dat ik er in het voorjaar een korte teelt ga opzetten, spinazie of sla en voor de rest braak ga laten liggen.Bedankt voor je antwoord RobO
Geplaatst: 14 januari 201411 j Yep, wortelknobbelaaltjes, de "sigaartjes" veroorzaakt door, even opgezocht, de schimmel Phoma chrysanthemicola Hollos, http://edepot.wur.nl/252317 blz 43. Teeltwisseling en afrikaantjes zetten, om het een beetje bio te houden laat de bromide maar achterwege.
Geplaatst: 15 januari 201411 j Auteur Bedankt voor de link Ik probeer het zo natuurlijk mogelijk te houden en gebruik dus geen chemische bestrijdingsmiddelen ofzo in de tuin.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.