Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie weet wat dit is (please...)


furbiez

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In mijn moestuin het ik enorm veel last van dit onkruid.

Ik weet niet wat het is, ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Het is een hele irritante onkruid. Z'n wortels raken verstrengeld met de wortels van mijn gewas waardoor deze stikt en dood gaat.

 

Nogmaals, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit onkruid te identificeren en zelfs een oplossing hiervoor kunnen geven hoe ik het kan vernietigen.

 

Alvast dank.

2dbo27t.jpg

29vkkde.jpg

2vv9tol.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

beslist geen groot hoefblad.

 

bremraap staat op de rode lijst van planten in nederland dus dat zou heeeel jammer zijn! ze zijn echt ontzettend zeldzaam!

 

als je het toch wilt verwijderen zou ik graag een plant (of zaad) van je willen hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is trouwens een bijzondere plant die geen bladgroen bezit.

toch heeft hij voedingstoffen nodig. hiervoor parasiteert hij op andere planten.

ik kan het mis hebben (:D) maar deze soort parasiteert geloof ik alleen op hennep en tabaksplanten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je gelijk hebt, onder klavervreter vindt je meer info (nederlandse namen )

aparte rare plant die een soort parasiet is en inderdaad zeldzaam straks mag je hem niet uit je tuin trekken

dat parasiet gebeuren verklaard denk ik waarom hij zo met de wortels van andere planten verstrengeld is nou ben je mooi klaar mee,

ik vindt het reuze bijzonder dat je dat zomaar hebt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus we zijn het eens?

Het is een klaververter?

Dan is de hamvraag, hoe kom je af van parasitaire plantjes?

Dat ze mooi zijn, dat zal wel, maar ik moet ze niet hebben in mijn moestuintje waar mijn gewas wordt vermoord.

 

Oja, en Eva.....ik verbouw geen hennep of tabak hoor . Ik heb voornamelijk tuinbonen. Op het moment dat ze eindelijk iets groeien en mooi groen zijn, komt de moordenaar de kop opsteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat van de hennep was maar een geintje hoor...zie mislukt smiley-icoontje..

 

maar het kan best een klavervreter zijn als hij je tuinbonen (net zoals de klaver óók een vlinderbloemige) parasiteert...

 

ik herhaal mijn aanbod nog eens...als je hem verwijdert zou ik er graaag wat van willen heben. ik wil er zelfs wel tuinbonen voor planten (eurgh, tuinbonen!)

 

aan de andere kant weet ik niet eens of je hem wel mág verwijderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ik het zo zeggen:

Als jij me vertelt hoe ik het kan uitroeien in mijn tuin, mag jij het van mij hebben. Sterker nog, ik stuur het gratis op!

Het is ook bizar dat ik nergens kan vinden hoe parasietplantjes kunnen worden vernietigd.

Ik heb zelfs op sites in USA zitten kijken, maar tot op heden geen geluk.

 

Dus mijn aanbod staat: ik wil er vanaf, ben ik er vanaf dan mag jij ze hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd...je kunt proberen om er van te maken wat je wilt maar het blijft toch echt een Klavervreter (bremraap spec.)...

 

ik kan het verlossende woord echt nergens vinden!

dus ik heb maar hulp aan anderen (met veel meer kennis dan ik op dat specifieke gebied) gevraagd...

nu is het wachtten op hun antwoord...

nog ff geduld dus..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...