bad-karma Posted April 26, 2014 Posted April 26, 2014 Dag Allemaal, Ik ben nieuw hier, en ben een maand geleden begonnen met t zaaien van Watermeloen. Zonder me goed van te voren in te lezen heb ik ''sugar baby'' zaden in een zaaibakje gestopt en inmiddels al verspeend en in 11/15 liter potten en in een (pvc) kas gezet. Bij t opkweken ging alles heel snel, ik heb ze in de erker (pal op t zuiden) al binnen 12 dagen zien opkomen...Nu weet ik inmiddels dat verspenen niet mag , maar ze leven nog en zien er gezond uit (2 a 3 blaadjes pas) alleen ze lijken te gestopt met groeien.Komt dit omdat t nog te koud is, of hebben ze een groeistop gekregen door t verspenen?? Het is ook erg vochtig in de kas (en overdag behoorlijk warm), en de grond is ook redelijk vochtig en lijkt moeilijk op te drogen, want ik heb de planten al twee dagen geen water hoeven geven. ze staan nu in 25x25 cm potten, maar de bedoeling is dat ik ze straks in de volle grond ga zetten en dan met tomatenmest ga voeden. fingers crossed.Heeft iemand nog wat tips over de verzorging en om de groei te bevorderen?? Ik heb ook tomatenplanten staan (30cm hoog) courgette , groeit ook redelijk, en verder van allerlei zaaigoed in bakken, komkommer,augurk,aubergine, tomaat,etc.. Quote
Recommended Posts