Geplaatst: 13 juni 201411 j Ik ben vorige week de uitdaging aan gegaan om bloemkool te proberen. Ik heb hiervan enkele zaadjes in de volle grond gezaaid en daarnaast selderscheutjes geplant (blijkbaar helpen deze elkaar goed?). Gisteren heb ik al de kolenkragen gesneden en nu vroeg ik mij af wanneer ik deze eigenlijk moet leggen? De zaadjes komen nog niet boven, dus nu is het waarschijnlijk nog veel te vroeg. Leg ik de kragen van zodra er een scheutje bovenkomt? Of moet ik wachten tot de scheutjes bvb. 5cm hoog zijn? En wanneer leg ik er het beste een doek over? Ik heb hier nog wat oude gordijnen liggen die daar ideaal voor zouden zijn
Geplaatst: 13 juni 201411 j koolkraagjes (met gaatje) leg je heel voorzichtig om de stengel van het kiemplantjegaas erover zo snel mogelijk wij kiemen voor en planten pas uit als het plantje minimaal 4 blaadjes heeft, dan heb je ook wat meer stengel
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.