Geplaatst: 12 mei 201114 j Vandaag bij keuringsdienst van waarde was een aflevering over biologische tomaten(soep).Ik vond het wel interessant om te zien. Het is hier te bekijken: http://player.omroep.nl/?aflID=12530280(Als je wilt natuurlijk )
Geplaatst: 13 mei 201114 j Bedankt voor het delen dvdmeer, dit laat maar weer eens zien hoe nep tv is en alles wat erop komt, vooral de reclames En biologisch... tsja, wanneer is het biologisch? Als er geen pesticiden gebruikt worden? Biologisch zoals ik dat voor me zie is niet echt haalbaar op grote schaal, te arbeidsintensief
Geplaatst: 13 mei 201114 j Ik krijg die plug-ins niet goed in de pc. Lastig kijken. Kan je wat meer vertellen van wat je hebt gezien? Good things come in small packages
Geplaatst: 13 mei 201114 j Ja ehm de conclusie is uiteindelijk dat die reclame nep is.De tomaat in de reclame hangt schijnbaar zelfs aan een touwtje, de bijtjes en de vogels op het veld zijn huurlingen en het hele veld staat in Spanje, de boeren en het hek zijn ingevlogen Biologisch tuinieren levert minder kg's per meter op en is wel degelijk hard werken Tomaten voor de commerciële teelt worden in Nederland niets eens gekweekt buiten de kas, het enige verschil met niet biologisch is geloof ik dat het niet op glaswol mag staan en er geen bestrijdingsmiddelen gebruikt mogen worden in biologische teelt. Dat was het wel zo'n beetje geloof ik, maar het kan zijn dat ik nog iets belangrijks gemist heb
Geplaatst: 13 mei 201114 j Ah oké, thanx voor de uitleg Nu kan ik mij voorstellen dat als je weet wat biologisch tuinieren is, je ook weet dat die reclame onzin is. Een beetje logica leert ons dat bio producten duurder zijn en tja als de boeren van de reclame echt zo aan t werk waren dan waren de bio tomatensoepjes toch wel veel goedkoper. Good things come in small packages
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.