Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bonenzaad weken?


Tuin514

Aanbevolen berichten

hoi allen,

 

Even een vraag, ik heb vandaag bonenzaad gekocht het zijn lage slabonen Major, (zwarte pitjes) maar moeten die eerst voorgeweekt worden? Er staan er wat in de koude kas, een paar in een plastic potje, maar dat is beide met aarde.

 

Is het handig om er ook een paar te weken? Al was het maar voor probeersel?

Groeten,

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

peulvruchten schimmelen erg makkelijk. Ik heb afgelopen maandag 30 pronkbonen in potgrond gelegd en in 1 liter-emmertjes met deksel op de verwarming gezet. Niet eens extra water gegeven, omdat de grond van zichzelf al redelijk vochtig was. De bonen waren met een paar dagen allemaal gezwollen van het vocht uit de grond zelf en ik begin sinds vanmorgen overal worteltjes te zien. In een koudere omgeving duurt het waarschijnlijk wat langer, maar in principe moet in vochtige grond leggen voldoende zijn voor bonen om te gaan ontkiemen.

Je zou er nog een paar warm kunnen zetten om te kiemen en na opkomst koeler wegzetten (wat die van mij dus ook moeten zodra ze echt op zijn). Weken lijkt mij niet nodig.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...