heidike_21 Geplaatst: 17 april 2015 Share Geplaatst: 17 april 2015 Hallo , Ik had even een vraagje i.v.m het onderwerken van mijn groenbemester Phacelia .Ik heb vandaag de planten net boven de grond afgedaan en zou het nu graag ondermengen .Hoe doe ik dat het beste ? Ik had al gehoord dat het daarvoor te laat was .Ik heb deze vlak voor de winter gezaaid op de plaats waar de tomaten komen .Was dit een goed idee ? Ik zou er ook nog graag compost onder mengen .Is dit ook nog mogelijk ? Sorry voor de vele vragen maar het zaaien van groenbemester is mijn eerste keer .En ben bang dat ik het verkeerd heb gedaan . Quote http://axelsmoestuin.weebly.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simke Geplaatst: 17 april 2015 Share Geplaatst: 17 april 2015 Als je ze kort hebt af gesneden. Kan je de grond met een culvatoor open werken. En de wortels vergaan in de tijd. Of licht spitten. En daarna de compost uit strooien en met de culvatoor in werken. En je kan de het bovenste deel naar de composthoop brengen. zo maak je weer nieuwe compost. Gr. Simke Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 18 april 2015 Share Geplaatst: 18 april 2015 wij trekken alle phacelia uit, dat gaat makkelijk, en composteren hetheb je meteen weer een schoon grondje en de compost gaat er later bovenop, heb je toch alle biomateriaal weer terug Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.