Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

zaaien in de volle grond


Semie

Aanbevolen berichten

Toen ik begon met tuinieren, deed ik dat in bakken met vakverdeling en speciale aarde, dus de makkelijke moestuinmethode. Als je dan 9 bietjes in een vakje zaaide, kwamen er ook 9 bietjes. Hetzelfde gold voor alle andere groentes. Dat had natuurlijk te maken met de losse structuur van de aardemix: alles kwam gewoon op.

 

Nu tuinier ik gewoon op de traditionele manier, ik kleigrond.

Ik vind het zo zonde om de aanwijzigen op de verpakking van zaadjes te volgen. Vaak moet je het hele zakje gebruiken en daarna misschien wel de helft of nog meer uittrekken. Ik heb het anders geprobeerd, dus om de zoveel centimeter een spinazie- of bietenzaadje neer te leggen. Maar nu niet alles opkomt, is het wel een zielig gezicht. Is hier een betere methode voor? Wat ik thuis kan voorzaaien doe ik al, het gaat vooral om de groentes die ik al noemde en ook wortels en snijbiet bijvoorbeeld.

 

Yvon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...