Geplaatst: 29 oktober 201510 j Net zoals een aantal andere leden hier maak ik zelf pancetta, coppa en lonzu. Het nadeel dat ik ervaar is dat wanneer een stuk klaar is, maar je eet 'm niet gelijk helemaal op dat het droogproces verder gaat.Zou het een optie zijn om kleinere stukken vacuüm te verpakken met langere houdbaarheid zonder verder uitdrogen tot gevolg. Iemand hier ervaring mee?
Geplaatst: 29 oktober 201510 j Ik maak er een boel plakjes van zodra ik vind dat het stuk vlees goed is. En die plakjes vries ik in, zodat ik steeds porties vleeswaren kan pakken. Een groter stuk sealen (en dan niet invriezen neem ik aan?) lijkt me wat lastiger, omdat het inderdaad niet verder uitdroogt, maar er kan verder ook niets weg/uit. Dus als er een schimmeltje zit, of nog wat vocht, dan gaat dat verder groeien (in geval van schimmel) of liggen zweten (vocht). Maar ik spreek dus verder niet uit ervaring.... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.