Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kruisbes op stam in pot


JannyH

Aanbevolen berichten

Deze staat er nu 2 jaar en hij zit stikvol ( erg lekkere) bessen.

Vraag is hoe lang kan deze plant nog in deze pot staan en wanneer zou ik hem eventueel moeten verpotten?

Ik heb hem wat koemestkorrels gegeven en de aard los gemaakt.

image71111463218156.jpegimage97371463218157.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ook mijn reactie hier: https://www.moestuinforum.nl/ouderwetse-rode-kruisbes-in-cementkuip-t20284.html

 

Verpotten best in het najaar. Ja het wordt tijd...schat deze pot een 20 liter.....mag gerust 50 a 60 liter zijn voor een struik in deze grootte. Ookal hangt ie vol......vind hem er toch wat "benauwd" bij staan. Risico van een te keer te droog (kan ie ziek van worden, vruchten kunnen verloren gaan, massaal afvallen of niet meer rijpen) is nu nogal groot. Beter een wat bredere pot dan een diepe smalle vanwege vooral brede en minder diepe wortels van kruisbesplant.

 

Snap even niet waarom er een net over hangt. Ken geen rovers van de nu nog kleine en onrijpe vruchten. Hoeft pas misschien als de vruchten op grootte zijn en echt gaan afrijpen......doe het zelf eerlijk gezegd nooit bij een kruisbes. Zou ook altijd voor een Ikea-gordijn kiezen of insectengaas dan, omdat een vogel die er uit wil pikken daarin niet verstrikt raakt.

 

Leuk om te zien hoeveel liefde en aandacht je geeft aan je kruisbessen. Ben zelf ook een echte liefhebber Ben er soms verwonderd over dat veel mensen ze zelfs helemaal niet (meer) kennen. Worden weinig aangeboden in supermarkt/groentewinkel en dan erg duur. Is toch een niet zo moeilijke en lekkere (en ik denk ook gezonde!) vrucht.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...