Geplaatst: 28 juni 20169 j Goedemiddag, Mijn broccoli heeft witte lijnen op de bladeren die lijken op slakkensporen. Deze zijn zichtbaar aan de bovenzijde van het blad maar als ik het blad omdraai zie ik iets wat op een eitje lijkt. Als ik echter op internet zoek naar slakkeneitjes zijn dit overal clusters van bolletjes dus ik vermoed dat het hier een andere ongewenste gast betreft. Soortgelijke sporen zijn ook terug te vinden op de bladeren van de komkommer, andijvie en peterselie, alleen in mindere mate. De bovenzijde met slakkensporen? De onderzijde met iets wat op eitjes lijkt. Kan iemand mij vertellen wat dit is en hoe ik het kan bestrijden? Alvast bedankt.Met vriendelijke groet, BakkieLeut
Geplaatst: 28 juni 20169 j Auteur Ah, ik heb het juiste onderwerp inmiddels gevonden: wat-kan-dat-zijn-aan-mijn-broccoli-t20661.html EDIT: het betreft dus bladmineerders, voor de geïnteresseerde.
Geplaatst: 28 juni 20169 j Dat lijkt mij ook. Goed gevonden, die zoekfunctie is zo gek nog niet misschien wil je nog via de voordeur binnen komen ipv de achterdeur?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.