Geplaatst: 18 juli 20169 j Iemand ervaringen met deze toevoeging van Gardena? http://www.gardena.com/nl/watermanagement/micro-drip-systeem/mestbijmengapparaat/ Ik ga volgend jaar aardbeien in BATO bakken kweken, ik heb al een Gardena microdrip systeem. Ben er erg tevreden over. Nu om automatisch bij te gaan mesten wil ik dit systeem gaan gebruiken maar kan er niet veel ervaringen over lezen. Het voordeel hiervan is dat ik hem op de toevoer van de aardbeien kan plaatsen terwijl de andere planten zonder meststoffen bewaterd kunnen worden. Of zijn er betere alternatieven?
Geplaatst: 21 juli 20169 j Er zijn betere, veel betere doseerpompen te koop.In de tuinbouw zijn Dosatron en Mixrite veel voorkomende merken in verschillende capaciteiten.Bovendien hebben ze voor tuinbouw andere pompen dan voor gebruik in bijv een autowasstraat.Dit heeft te maken met het gebruik van onderdelen die bestand zijn tegen bepaalde chemische producten. Het is verstandig om te kijken of de te gebruiken pomp geschikt is, voor het doel waarvoor je hem wil inzetten.
Geplaatst: 21 juli 20169 j Auteur Thx voor je reactie! Ik had geen idee van die merken, en natuurlijk de naam 'doseerpomp'. Ik heb net al even snel gegoogled maar de prijzen verschillen wel enorm he, het moet wel leuk blijven. De gardena heb je onder de 25 euro, die andere een paar honderd minimaal. Het blijft een hobby. Ik ga wel verder zoeken met de info die je gegeven hebt. Thx!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.