Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

In het Peper & Paprika topic 2017 kan ik geen nieuw onderwerp plaatsen, alleen reageren, vandaar dat ik een apart topic maak.

Ik heb Surinaamse peper gekocht (heeft nog geen vruchten) , maar in het tuincentrum kon men mij niet vertellen of het Mme Jeanette of Ajuma is. Na het googelen ben ik ook niet veel wijzer, maar ik denk zelf dat het Mme Jeanette is.

Weet iemand wat men met Surinaamse peper bedoelt? Ik eet ze wel...maar dan onder hun eigen naam

Grtz Sonaya

Geplaatst:

Ontzettend lastig en bij het tuincentrum is het altijd maar afwachten. Bestaat ook een kans dat het straks een paprika is want zo kocht ik er ooit paprika's welke juist pepers werden ondanks het label wat er bij stond. Ik denk, gezien de plek waar je hem hebt gekocht, dat als het een peper is dat het dan een mildere variant is dan een Jeanette,

Geplaatst:

Jeanette heeft gele ietwat langwerpige vruchten.

Ajuma kan ook geel zijn maar is duidelijk korter/boller

Wat men met een "surinaamse peper" bedoeld is niet duidelijk.

Zou net zo goed een habanero kunnen zijn, tuincentra zijn daar niet zo precies mee.

Geplaatst:
  • Auteur

Bedankt voor jullie reacties.

Nou, afwachten dus maar.....ik ben benieuwd

Grtz Sonaya

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic