Ga naar inhoud

Mag ik woekerende wortelloof vroegtijdig te verwijderen?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb veel te volle moestuinbakken, niet zo mooi natuurlijk. Nu heb ik vandaag de diverse groente wat gefatsoeneerd op de wortels van het berlicumras na. Dat loof is ongeveer een 30 tot 50cm lang en verwoekerd nu sommige van mijn andere groentes en goudsbloemen. Kan ik wortelloof gewoon wegsnijden zonder dat de wortelgroei hierdoor erg negatief wordt beinvloed? een beetje stilstand maakt niet uit maar erg lange stilstand is niet de bedoeling natuurlijk.

Bedankt,

Koekwous!

Geplaatst:

Loof er afknippen? Dat lijkt me echt geen goed idee. Daar lijdt je wortel toch onder? Ik zou gewoon wat kleine wortels oogsten om de andere plaats te geven.

Geplaatst:

Ik denk dat Ann gelijk heeft en dat die wortel stopt met groeien en op z'n best weer nieuw loof gaat maken.

Maar als het loof zo hoog staat, dan moeten er toch ook wel redelijke wortels onder hangen? Wanneer heb je ze gezaaid?

Geplaatst:

Ze zei toch dat ze even mochten stilstaan met groeien.. ik zou idd wel niet teveel afknippen en eerder wat wortels oogsten.. eventueel nieuwe zaaien kan je dit jaar nog wortels oogsten

Geplaatst:

Het is er al uit. Heb alles 10 cm boven de grond afgeknipt. Ik zie wel even hoe het gaat, ik heb ook niet zo heel veel worteltjes dus komt goed! Nogmaals bedankt!

Geplaatst:
Ik denk dat Ann gelijk heeft en dat die wortel stopt met groeien en op z'n best weer nieuw loof gaat maken.

Maar als het loof zo hoog staat, dan moeten er toch ook wel redelijke wortels onder hangen? Wanneer heb je ze gezaaid?

Eind april.

Geplaatst:

Okee, dus dan zouden ze nog niet volgroeid zijn. Bizar dat ze dan zoveel loof maken.

Ik zou er in elk geval eentje uithalen om te kijken hoe groot ze nu zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...