Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hulp bij beginnen/winterklaar maken


LotteBuunk

Aanbevolen berichten

Hey hallo!

 

Ik ben nieuw! Mijn naam is Lotte en ben 29 jaar. Moeder van 2 dochters en heb sinds een aantal jaar een koophuis mét tuin. Binnen kan ik geen plant in leven houden, maar de tuin blijkt een nieuwe passie! Ik heb een leuke schoonvader met een enorme familie tuin waar ik aankomend jaar een moestuin wil beginnen. Ik heb een tof moestuin boek gekocht waar ik veel van leer, maar wat ik mis is tips en trucs op mijn stukje grond ‘ klaar ‘ te maken voor de winter. Ik ben een leek op dit gebied en heb hulp nodig! Ik plaats een foto van de twee stukjes grond waar de moestuin komt.

 

Hoe bereidt ik deze grond voor? Is het genoeg om alles om te scheppen of moet echt alles eruit wat er nu in staat. Tips zijn zeer welkom!

 

6A34966F-95EB-4B5B-A5EC-87D90E5A1E9615401571063447.jpegE5197E81-C5FE-4983-A37D-FE35DAD88A2986271571063479.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik 2 seizoenen geleden heb gedaan toen ik geen zin had om het gras weg te scheppen, was om alles met karton af te dekken. Geen nietjes en/of plastic in het karton. Zo min mogelijk bedrukt. Afijn, je snapt het vast.

 

Dat heb ik gedaan en wat stenen erop gelegd tegen het wegwaaien. Wel zorgen dat alle stukken gras bedekt zijn en het karton elkaar ruim overlapt. Een maand later had ik paardenmest. Dat ging er over heen.

In april had ik prachtige grond. Geen gras meer te bekennen onder de mestlaag. Karton was helemaal vergaan en dit jaar, 2 jaar na dato, begint het onkruid pas op te komen. Dus als ik grasland zou mogen opofferen, zou ik nooit meer spitten, maar gewoon afdekken met karton. Zo veel makkelijker en waanzinnig resultaat. Veel succes en plezier alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...