Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mycelium oesterzwammen dood?


jeremy

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb 3 maanden geleden een pakket gekocht voor de kweek van oesterzwammen. Hiervan had ik 2 geslaagde oogsten. Na 9 weken heb ik de 3e oogst verknoeid door teveel water te geven waardoor de piepkleine zwammetjes zijn afgestorven. Teveel water verstoven? Ik speel met het idee om de helft van het pakket in een afgesloten kweekemmer te stoppen en 3 weken te wachten. 

Hoe kan ik weten dat het mycelium afgestorven is?

20230206_113131.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zegt de leverancier hierover?

Teveel water is bijna niet mogelijk.

Klein blijvende zwammen is meestal een te kort aan water of een te warme of koude omgeving.

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er een andere schimmel heeft gewonnen van je oesterzwamsubstraat dan zal je substraat naar een zware schimmelgeur ruiken in plaats van een bosgeur. De foute schimmels zijn vaak groen van kleur of het kan ook een rode bacterie infectie zijn.

Met een scherp mesje een snede in de zak maken en kijken en ruiken. Als het geïnfecteerd is kan je de boel opruimen.

 

  • Like 1

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...