bellemie Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Ik heb een moestuintje een aantal km van mijn huis,maar wil toch een beetje sla/rucola op mijn terras.Is makkelijk en steeds dichtbij.Nu vind ik het zo moeilijk in welke grond dit moet.Aangezien snijsla/rucola..niet verspeend of verpot wordt vraag ik mij af ;moet dit in gewone potgrond,in zaaigrond...?Ik heb er alvast wat gezaaid in een mengsel van potgrond en gewone aarde uit de moestuin, maar is dit een goeie combinatie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Ik had het vorig jaar in bemeste tuinaarde. Groeide weelderig. Potgrond moet ook kunnen. Snijsla en rucola zijn niet zo erg kieskeurig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted April 26, 2012 Share Posted April 26, 2012 Potgrond of potgrond/tuingrond mengsel is prima. Zaaigrond bevat te weinig voeding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 27, 2012 Share Posted April 27, 2012 Als het bakken zijn die echt jaren mee gaan, dus waar je niet het volgende seizoen weer nieuwe aarde in doet kan het handig zijn om bijv. wat cocopeat toe te voegen zodat de aarde luchtiger blijft. In blokken verkrijgbaar bij de Action, doe er water bij en het zet uit en je hebt cocopeat. Is van dat kokos spul. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts