HansK Geplaatst: 2 mei 2012 Share Geplaatst: 2 mei 2012 Ik heb vorig jaar een vijg gestekt in een flesje water. Deed het prima en heeft overwintert in de woonkamer. Nu staat hij weer buiten, maar blijkbaar vindt hij dat niet prettig, want ALLE (incl. de nieuwe) blaadjes zijn eraf gevallen!! Kan dat wellicht ook met te natte voeten te maken hebben? Het is namelijk een pot zonder binnenpot of gat onderin en het heeft nogal geregend de laatste tijd... Wat vind een vijg prettig... veel/weinig water?Topic gesplitst van: https://www.moestuinforum.nl/vijg-zaaien-t5038.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 2 mei 2012 Share Geplaatst: 2 mei 2012 Nóóit een pot buiten gebruiken zonder gaatjes. Het zou me niks verbazen als hij idd in een plas water heeft gestaan en dat de wortels weggerot zijn. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HansK Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 mei 2012 Ik heb de vijg maar weer binnen gezet. Kan hij opdrogen en weer blaadjes maken. Echt slecht ziet hij er namelijk niet uit. En als ik hem op z'n kant leg loopt er ook geen water uit... Er komen overigens sowieso alleen blaadjes op de toppen en nergens anders. Niet zoals de foto's in dit forum. Ik zal eens een foto maken eerdaags. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Alleen blad op de toppen is geen probleem. Dat is iets wat heel veel vijgen doen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.